۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
افغانستان مسیر جدید ترانزیت کالاهای ایرانی به آسیای میانه
رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد اعلام کرد

افغانستان مسیر جدید ترانزیت کالاهای ایرانی به آسیای میانه

روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد گفت: راه آهن خواف هرات می‌تواند مسیری برای برای دستیابی ایران به بازارهای آسیای میانه باشد.

به گزارش بازار، محمدحسین روشنک درباره اهمیت راه آهن خواف هرات گفت: راه آهن خواف هرات مانند راه آهن سرخس ترکمنستان برای ایران اهمیت بسیار بالایی به ویژه در شرایط تحریم ها دارد و از این مسیر ریلی می توانیم کالا را از مشهد به سراسر افغانستان ارسال کنیم.

وی افزود : ایران از مسیر راه آهن خواف هرات می تواند با کشورهای شرق آسیای میانه، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و حتی روسیه ارتباط داشته باشد و اگر مشکلی در مسیرهای قبلی ایجاد شود، از این مسیر ریلی استفاد کند.

روشنک درباره اهمیت اقتصادی ایران برای افغانستان گفت: اقتصاد و مسیرهای ترانزیت ایران برای افغانستان حیاتی است. افغانستان کشوری است که با دریا ارتباط ندارد و ارتباط دریایی افغانستان از مسیر ایران برای هر دو کشور اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران برای افغانستان اهمیت بیشتری دارد، افزود : افغانستان بازرگانان بسیار قوی و افراد توانمند و تلاشگر در حوزه تجارت دارد که با بازرگانان ایرانی در کشورهای آسیای میانه و چین در ارتباط هستند.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha