۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
فعالیت ۵۴ هزار واحد صنفی در یزد| تولید در حال تغییر ماهیت از منبع محور به دانش محور
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

فعالیت ۵۴ هزار واحد صنفی در یزد| تولید در حال تغییر ماهیت از منبع محور به دانش محور

یزد- علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به فعالیت ۵۴ هزار واحد صنفی در یزد گفت: اصناف نقش بسیار مهم و پررنگی در اشتغالزایی یزد ایفا کرده اند.

محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کارکردهای اصناف یزدی از قدیم الایام در عرصه های مختلف اقتصادی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شاخص بوده و برای هر کارکرد می‌توان هزاران مثال زد.

وی، مهمترین کارکرد اصناف استان را کارکرد اقتصادی و تامین مایحتاج مردم و آنها را بازوی توانمند دولت در بحث تنظیم بازار معرفی کرد و افزود: اگر اصناف یاری نکنند اصلا در تنظیم بازار موفق نخواهیم بود.

علمدار یزدی با بیان اینکه اصناف حلقه اتصال تولید کننده و مصرف کننده هستند، ادامه داد: اصناف استان همچنین در بحث های اجتماعی و فرهنگی جلوه های ویژه در شرایط و مناسبت های مختلف از جمله کرونا، کمک های مومنانه، کمک به بیماران و .... داشتند و با تعطیلی های خودجوش و اشاعه فرهنگ ویژه به مسافران و گردشگران، ویترینی از فرهنگ اصیل یزدی‌ها هستند.

وی ادامه داد: نقش مذهبی سیاسی اصناف نیز شاخص است و از جمله آن می توان به برپا داشتن مناسبت‌های مذهبی و گرامیداشت یاد شهدا و بزرگان دینی و مذهبی و شرکت پرشور در مناسبت های مذهبی و ارتباط خوب با علما نام برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد تاکید کرد: امسال که با تدبیر مقام معظم رهبری سال تولید، اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، اصناف نقش پررنگی در تحقق این شعار دارند.

وی گفت: از ۵۴ هزار واحد صنفی استان، ۱۲ هزار و ۲۴۰ واحد صنفی تولیدی هستند که این آمار قابل توجه است و ارتباط مستقیم با تحقق شعار سال دارند و بقیه نیز در بحث اشتغال آفرینی و فرهنگ‌سازی و دانش بنیان نقش ارتباط مستقیم دارند.

این مسئول ادامه داد: هفته گذشته در کاگروه اشتغال بر اساس گزارش سامانه رصد با ثبت ۷ هزار شغل و ۱۰۹ درصد عملکرد، ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی استان یزد مربوط به اصناف یزد بوده است.

علمدار تاکید کرد: تولید در کشور چه در بخش اصناف تولیدی و چه صنایع بزرگ در حال تغییر ماهیت از منبع محور به دانش محور است و دانش محورها سهم بهتری از بازار دارند و آمارها نشان می دهند که بازگشت سرمایه در بخش صنعت ۵۰ درصد و بازگشت سرمایه در بخش خدماتی که اصناف ارائه می کنند، بیش از ۱۰۰ درصد است و اصناف و دانش بنیان ها را نمی شود از هم جدا کرد.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha