۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
حذف دلالان از بازار استان سمنان| سودهای غیر مجاز غیر ممکن می‌شود
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان:

حذف دلالان از بازار استان سمنان| سودهای غیر مجاز غیر ممکن می‌شود

سمنان- غفوری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان گفت: با اجرای طرح درج قیمت تولید روی اقلام حذف دلالان از بازار استان را شاهد خواهیم بود.

علیرضا غفوری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه هدف از نشست با اصحاب رسانه توضیح و انتقال کیفیت و کمیت طرح درج قیمت روی اقلام است، تاکید داشت: این طرح به واسطه اینکه نیاز دارد به اصناف و بازاریان و همچنین مردم اطلاع رسانی شود، نیاز به همراهی اصحاب رسانه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در آغاز راه است و ما انتقادات را می پذیریم اما باید گفت به واسطه حذف دلالان و سوء استفاده گران انقلاب بزرگی در نظام توزیع ایجاد می کند، افزود: درج قیمت تولید روی اقلام در واقع راه را برای دلالی و سودهای غیرمجاز می بندد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان سمنان با بیان اینکه این طرح دارای وسعت و اهمیت بسزایی است، تاکید داشت: اطلاع رسانی وسیع به خصوص به اصناف و بازاریان ما در این طرح بسیار الزامی است تا بدانند که باید قیمت مصرف کننده در کنار قیمت تولید کننده بر روی کالاها درج شود وگرنه تخلف صورت می گیرد.

غفوری با بیان اینکه در این طرح قیمت تولیدکننده و قیمت عرضه آن توسط فروشنده مشخص و کاملاً شفاف است و می توان هزینه حمل و نقل و سود آن مغازه را نیز حساب کرد، گفت: البته این طرح به واسطه تاثیرات بسزایی که دارد بعضاً با صداهای مخالفی نیز روبرو شده اما همانطور که در نشست با اصحاب رسانه نیز بیان کردیم حق مصرف کننده است که از قیمت تمام شده تولید کالاها مطلع باشد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح درج قیمت و خرید شفاف در واقع سودهای غیر مجاز غیر ممکن می شود، افزود: از همه بازاریان و اصناف خواسته ایم که مانند گذشته با طرح های صنعت معدن و تجارت همراهی خوبی را داشته باشند و این خواسته ما است که تا زمان درج قیمت مصرف کننده در کنار قیمت تولید کننده بر روی کالا ها، نسبت به الصاق برچسب قیمت نهایی مصرف کننده در مغازه شان مبادرت ورزند تا مشتریان در این طرح قیمت اقلام را مشاهده کنند.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha