۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
 طرح عرضه لوازم یدکی خودرو با ارایه شناسه در زنجان آغاز شد
رئیس سازمان صمت زنجان در گفتگو با بازار؛

طرح عرضه لوازم یدکی خودرو با ارایه شناسه در زنجان آغاز شد

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمعت زنجان گفت: طرح عرضه لوازم یدکی خودرو با ارایه شناسه و کد رهگیری کالا در استان آغاز شده است.

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح عرضه لوازم یدکی خودرو با ارایه شناسه و کد رهگیری کالا در استان زنجان آغاز شده است، گفت: در این راستا اولویت اول فروش و نصب باطری و کمک فنر خودرو، بدون این مشخصات تخلف است.

وی اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای حمایت از تولید داخل و عرضه کالاهای با کیفیت بالا، مبارزه با واردات قاچاق کالا و عرضه محصولات با کیفیت پایین و تقلبی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: یکی از راه‌کارهای حمایت از تولید داخل و عرضه کالاهای با کیفیت بالا، مبارزه با واردات قاچاق کالا و عرضه محصولات با کیفیت پایین و تقلبی است.

فغفوری تاکید کرد: هیچ گونه کنترلی بر کیفیت کالاهای قاچاق نیست و همچنین این کالاها به تولید کننده داخلی نیز ضربه می زند و در این میان اولویت طرح، مبارزه با قاچاق لوازم یدکی و جلوگیری از عرضه لوازم یدکی تقلبی خودرو است.

وی افزود: کالاهایی که این دو مشخصه را نداشته باشند نشان می دهد که یا در کارگاه‌های زیرپله ای به صورت غیرقانونی و تقلبی تولید شده و یا از طریق قاچاق وارد شده است، چرا که کالاهایی که حتی به صورت قانونی وارد کشور می شوند نیز مشمول درج شناسه کالا هستند و وزارت صنعت،معدن و تجارت توانسته با جدیدت آن را عملیاتی کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: در انبارهایی که دپویی از این کالاها بوده و فاقد شناسه باشند تذکرات لازم به مالکان آنها داده می‌شود و جزئیات و الزامات این طرح به اعضای اتحادیه های خدمات خودرویی که در قالب مکانیک ها و تعمیرکارها این خدمات را ارایه می دهند نیز ابلاغ شده است.

فغفوری تاکید کرد: مسئولیت نصب هر نوع کمک فنر خودرو و باطری فاقد شناسه بر روی خودروهای مشتریان بر عهده تعمیرکار و مکانیک خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۵٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha