۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
قیمت طرح جهش تولید مسکن جذابیتی برای سازندگان ندارد| بخش خصوصی از تجربیات مسکن مهر درس گرفته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

قیمت طرح جهش تولید مسکن جذابیتی برای سازندگان ندارد| بخش خصوصی از تجربیات مسکن مهر درس گرفته است

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این که قیمت اعلام شده در طرح جهش تولید مسکن جذابیتی برای سازندگان ندارد، گفت: بخش خصوصی از تجربیات مسکن مهر درس گرفته است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال هم تاکیدات مجدد مدیران کل راه و شهرسازی و معاونت مسکن راه و شهرسازی بر روال گذشته بوده و آنها با تصور این که قیمت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌تواند گره‌گشا باشد این قیمت را برای هر مترمربع در طرح جهش تولید اعلام کردند.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: این مبلغ جذابیتی برای ورود بخش خصوصی نداشته و دلیل آن این است که آنالیزهایی که برای تولید یک مسکن باکیفیت و خوب که از استانداردهای لازم بهره ببرد، بیش از این رقم است و در اینجا چالش مسکن مهر تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به چالش های مسکن مهر، بیان کرد: تفاوت هایی که در قیمت تمام شده و قراردادها بود، منجر به توقف کار شد که خود این مسأله هم تورم پنهان و جدید ایجاد کرده و به کاهش کیفیت تولید مسکن منتهی شد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان کشور توضیح داد: این ها ضربه هایی بود که به مسکن مهر وارد شد و بخش خصوصی از این تجربیات درس گرفته و علاقه‌ای برای ورود به این چالش ها ندارد.

مرتضوی عنوان کرد: قیمت باید واقعی بوده و بر اساس آنالیز و بحث‌های کارشناسی و با در نظر گرفتن قیمت روز مصالح باشد.

وی گفت: اگر قیمت میلگرد یا دستمزد کارگری یا عوارض شهرداری افزایش می یابد همه آنها باید در ملاحظات قیمتی منظور شود و نمی توانیم تصور کنیم که همه این تغییرات در بازار به وجود آید و ما بر قیمت گذشته خود اصرار کرده و انتظار داشته باشیم انبوه ساز مسکن را با قیمت قبلی تحویل دهد.

این فعال بخش مسکن با بیان این که طبیعتاً این امر در درازمدت بازتاب‌های منفی اجتماعی ایجاد خواهد کرد، تأکید کرد: باید تلاش کنیم با در نظر گرفتن همه واقعیت‌ها و استفاده از تجارب تلخ گذشته به یک بستر و شرایط جدید روی بیاوریم و تغییری در الگوی مسکن با کاهش متراژ ایجاد کنیم تا مسکن با کیفیت خوب در اختیار مردم قرار دهیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha