۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومانی بخش خصوصی در نیروگاه برق پرند
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا:

سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد تومانی بخش خصوصی در نیروگاه برق پرند

رباط کریم- مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: تبدیل نیروگاه برق پرند با سرمایه گذاری هفت میلیارد تومانی به بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس علی آبادی پیش از ظهر پنج شنبه در آیین بهره برداری از چهار طرح بزرگ صنعتی آب و برق استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص افتتاح واحد سوم بخار نیروگاه برق پرند اظهار داشت: از موارد مثبت این طرح  تبدیل توربین‌های گازی به توربین‌های جدید و بومی است.

وی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی، شامل تعدادی توربین گاز و توربین بخار می شود که در آن با استفاده از بویلر بازیاب، از حرارت موجود در گازهای خروجی از توربین های گاز، برای تولید بخار آب مورد نیاز در توربین های بخار استفاده می شود، گفت: اگر توربین گاز به صورت سیکل ترکیبی نباشد، گازهای خروجی آن می توانند تا ۶۰۰ درجه سانتیگراد دما داشته باشند.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با اشاره به اینکه گازهای خروجی مستقیما وارد هوا شده و انرژی باقی مانده در آن هدر می رود، عنوان داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی، از این انرژی استفاده شده و بویلر توربین بخار بدون نیاز به سوخت، بخار آب تولید می کند که نتیجه آن افزایش راندمان است و انرژی برق تولیدی و صرفه جویی ۱.۱ دهم میلیارد مترمکعبی در مصرف سالانه گاز یا به میزان معادل در نفت گاز را به همراه دارد.

علی آبادی افزود: تبدیل نیروگاه برق پرند در سه مرحله و با سرمایه گذاری هفت هزارمیلیارد تومانی بخش خصوصی انجام شده است.

کد خبر: ۱۴٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha