۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
پساب بهشت زهرا آیا آلوده به ویروس کرونا است؟
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران پاسخ می دهد:

پساب بهشت زهرا آیا آلوده به ویروس کرونا است؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه تصفیه فاضلاب بهشت زهرای تهران و سایر آرامستان‌های استان به صورت دقیق در حال انجام است، گفت: آزمایشان نشان داد که پسآب بهشت زهرا استانداردهای تعیین شده را داراست.

خبرگزاری بازار- از شانزدهم فروردین  و با اعلام رسمی سازمان بهشت زهرا(س) بیماران مبتلا به کرونا با آب ‌غسل داده شدند و این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مانع اساسی برای تغسیل متوفیان با رعایت ‌موازین بهداشتی در سطح کشور وجود ندارد. این اطلاعیه حالا نگرانی‌هایی  را ایجاد کرده است. برخی بر این باورند که پساب‌های این آرامستان که روزانه تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در آن کفن ودفن می‌شوند، ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشد و ذخایر زیر زمینی را آلوده کند.

نگرانی که محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آن را رد کرده و می گوید: تصفیه فاضلاب بهشت زهرای تهران و سایر آرامستان‌های استان به صورت دقیق در حال انجام است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

او البته این نکته را هم اضافه کرد که تصفیه خانه بهشت زهرای تهران متعلق به شهرداری است. اما در روزهای گذشته که به درخواست شهرداری برای اورحال کردن تصفیه خانه به آنجا مراجعه کردیم، مشاهده کردیم که استانداردهای لازم در این خصوص رعایت می شود.

به گفته بختیاری، بررسی ها نشان داده که پساب‌های این آرامستان شاخص‌های استاندارد تعیین شده را داشت. ضمن اینکه در حال حاضر برای ضدعفونی بهتر از محلول هیپو کلرید سدیم هم استفاد می‌شود وضدعفونی پساب‌ها به صورت روتین در حال انجام است.

آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرد: پساب بهشت زهرا معمولا برای آبیاری فضای خود این آرامستان استفاده می‌شود و استفاده دیگری از آن نمی‌شود.

او همچنین ادامه داد : از نظر ما امکان انتقال ویروس به آب‌های زیرزمینی وجود ندارد. اما از آنجاییکه کرونا یک ویروس ناشناخته است، ممکن است بعد از مدتی هر اتفاقی رخ دهد. به همین دلیل تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت ذخایر زیرزمینی انجام می‌دهیم.

کد خبر: ۱۴٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha