۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
مصر هستیم به اینکه واردات خودرو داشته باشیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مصر هستیم به اینکه واردات خودرو داشته باشیم

عضو کمیسیون صنایع مجلس، کیفیت محصولات شرکت‌های خودروسازی در ایران متأسفانه کیفیت مطلوبی نیست و مردم و مصرف کنندگان دائماً در گله و شکایت هستند.

به گزارش بازار، فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران گفت: ما در مجلس جلساتی را با دولت، وزارت صمت و خودروسازها داشته ایم و ضرب العجل‌هایی هم مشخص شده است.

وی افزود: باید این واقعیت را بپذیریم که متأسفانه از لحاظ تکنولوژی جدید و به روز دنیا شرکت‌های خودروسازی مان تلاش نکردند، ما همانطوری که در عرصه‌های دیگر نظیر صنایع دفاعی پیشرفت‌ها و تکنولوژی به روز و پیشرفته‌ای را داریم، اما در صنعت خودروسازی متأسفانه بنگاه‌های خودروسازی صرفاً به سود خودشان توجه کردند و توجهی به سرمایه گذاری روی بحث تکنولوژی نکردند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت:ما می‌توانیم از این ظرفیت و فرصتی که پیش آمده و شعار سالی را که مقام معظم رهبری فرمودند از شرکت‌های دانش بنیان حمایت و استفاده کنیم مخصوصاً در زمینه صنعت خودرو استفاده بشود قطعاً با توانی که دانشمندان ما دارند با توانی که در حوزه تکنولوژی و پیشرفت‌های روز دنیا ایرانیان ایفای نقش می‌کنند می‌توانیم بحث دانش بنیان را به طور چشمگیری ارتقا بدهیم و استفاده کنیم و از این ظرفیت ایجاد اشتغال را هم توأمان داشته باشیم.

طهماسبی گفت: این اراده در کلان دولت وجود دارد، اما متأسفانه در صنعت خودرو و در نحوه مدیریت خودروسازها بنده انتقاد دارم و این نحوه مدیریت و تصدی گری دولت مانع تحقق این اراده می‌شود.

وی افزود: برای برداشته شدن این مانع بزرگ متولی صنعت خودرو و بنگاه‌های خودروسازی، کارخانجات، بخش خصوصی به معنای واقعی بشود نه اینکه دولت تصدی گری کند. بخشی هم قطعاً می‌تواند واردات خودرو باشد چراکه بحث رقابت را می‌تواند رقابت سازنده مفید و مثبت را می‌تواند شکل بدهد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما مصر هستیم به اینکه واردات خودرو را داشته باشیم حتماً باید داشته باشیم غیر از این باشد وضعی را که می‌بینیم را شاهد خواهیم بود. هرچقدر هم وزیر صمت تلاش کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha