۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
ایلامی‌ها در انتظار اتصال به شبکه ریلی کشور| وعده‌های مسئولان در حد حرف باقی ماند
بازار گزارش می‌دهد؛

ایلامی‌ها در انتظار اتصال به شبکه ریلی کشور| وعده‌های مسئولان در حد حرف باقی ماند

ایلام- اتصال استان ایلام به شبکه ریلی یکی از مهمترین مطالبات مردم استان است که به رغم وعده‌های فراوان فعلاً در حد حرف مانده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: استان ایلام در غرب ایران در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته که زیرساخت‌های ارتباطی این استان وضعیت مناسبی ندارند، سالهاست مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های استان وعده اتصال استان را از ۲ نقطه به شبکه ریلی را می‌دهند ولی هنوز این مهم محقق نشده است.

پس از آغاز عملیات اجرایی چهارخطه شدن دهلران- اندیمشک در سال جاری، حالا مسئولان از اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور از طریق خط راه آهن اندیمشک-دهلران خبر می‌دهند.

وعده‌های مسئولان تاکنون محقق نشده است
یک کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به رغم همه وعده‌های مسئولان برای اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور از طریق اسلام آباد کرمانشاه و یا اندیمشک هنوز هیچ چیزی عملیاتی نشده است.

علیرضا پوراحمد بیان کرد: متاسفانه پروژه‌های اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور بسیار مورد غفلت واقع شده و در سال‌های اخیر فقط در حد حرف بوده است.

برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن دهلران در بخش تامین اعتبارات مشکلی ندارد، قرار است در ماه‌های آتی عملیات اجرایی قطعه اول راه اهن اندیمشک-دهلران آغاز شود

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سخنان زیادی از سوی مسئولان و نمایندگان برای اختصاص اعتبار برای راه آهن ایلام گفته شده است، افزود: متاسفانه پروژه راه آهن ایلام در بحث عملیاتی شدن بسیار ضعیف پیش می‌رود.

پایان کار مطالعات احداث راه آهن دهلران
سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه‌های کشور روز گذشته در سفر به شهرستان دهلران اظهار داشت: کار مطالعات احداث راه آهن دهلران به پایان رسیده و قرار است به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

علی اصغر کاظمی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مهم استان ایلام از جمله مرز مهران، اتصال این استان از طریق شمال و جنوب در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی در استان ایلام

نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه استان ایلام نیازمند احداث بزرگراه، آزادراه و اتصال به شبکه ریلی است.

بهزاد علیزاده افزود: برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن دهلران در بخش تامین اعتبارات مشکلی ندارد، قرار است در ماه‌های آتی عملیات اجرایی قطعه اول راه اهن اندیمشک- دهلران آغاز شود.

ایلامی‌ها در انتظار اتصال به شبکه ریلی کشور| وعده‌های مسئولان در حد حرف باقی ماند

علیزاده افزود: قطعه اول این مسیر به طول ۳۰ کیلومتر از اندیمشک شروع می‌شود و به شهرک حمزه در شهرستان دهلران خاتمه پیدا می‌کند، پیمانکار این پروژه مشخص و تجهیز کارگاه انجام گرفته است.

وی بیان داشت: برآوردی که برای قطعه اول راه آهن اندیمشک به دهلران به طول ۳۰ کیلومتر انجام شده ۳۰۴ میلیارد تومان است.

علیزاده با اشاره به اینکه مدت زمان اجرایی شدن این پروژه ۴ سال پیش بینی شده است، گفت: کل این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که قرار است در چند قطعه اجرایی شود.

در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار برای هر ۲ پروژه راه آهن استان ایلام اختصاص پیدا کرده و از هر دو سمت عملیات اجرایی انجام خواهد شد

وی تصریح کرد: راه آهن اندیمشک به دهلران در نهایت به مهران که مسیر تردد زوار است ختم و از آنجا نیز به کشور عراق متصل می‌شود.

نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام اضافه کرد: برآوردی که برای قطعه اول راه آهن اسلام آباد به سمت ایلام برای ۱۷ کیلومتر انجام شده حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است که عملیات این طرح آغاز شده است.

علیزاده افزود: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار برای هر ۲ پروژه راه آهن استان ایلام اختصاص پیدا کرده و از هر دو سمت عملیات اجرایی انجام خواهد شد.

ایلامی‌ها در انتظار اتصال به شبکه ریلی کشور| وعده‌های مسئولان در حد حرف باقی ماند

وی ادامه داد: متاسفانه استان ایلام تاکنون نتوانسته به شبکه ریلی کشور متصل شود، خوشبختانه با اجرای این پروژه‌ها یکی از خواسته‌های مهم مردم ایلام محقق می‌شود.

میزان پیشرفت اجرای راه آهن ایلام ضعیف است
نماینده مردم ایلام نیز در روز گذشته در دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مباحث مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، اتصال استان‌های نفتی به راه ریلی است، اما به رغم پیگیری‌های فراوان، میزان پیشرفت این پروژه در استان ایلام بسیار ضعیف برآورد می‌شود.

علی اکبر بسطامی تصریح کرد: مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با پیش بینی اعتبار لازم، نسبت به تسریع در روند اجرای راه آهن استان حداکثر ظرفیت و توان خود را بکار گیرد.

با توجه به محرومیت بیشمار استان ایلام در بحث زیرساخت‌ها نیاز است مسئولان کشوری توجه ویژه ای به این استان در بحث توسعه شبکه ریلی داشته باشند. این استان دارای موقعیت ویژه ای برای صادرات کالا و تردد مسافر و زائر به عراق است.

کد خبر: ۱۴۴٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عدالت IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      مردم ایلام به درد قطار نمی خورند
    • مسافر IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 1
      ضمن تشکر از پیگیری موقع انتخابات همیشه جزو قولهایی است که به مردم داده میشه و این قبیل موارد باعث بی اعتمادی مردم میشن
    • احمد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      سلام راه اهن نمیخواهیم جاده مرگ رو دوبانده وپهن کنن کافیه پول راه راهن خرج جاده های مواصلاتی بشه هم مرگ ومیر کم یا حذف میشه هم برای اقتصاد استان وکشور سود اور هست