۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی به خارج از کشور طی یکسال اخیر
استاندار مرکزی خبر داد؛

صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی به خارج از کشور طی یکسال اخیر

اراک- استاندار مرکزی از صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی به خارج از کشور طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: حدود نیمی از این کالاها به کشور عراق صادر شده‌است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدعلی آقازاده ظهر سه‌شنبه در جریان دیدار با سعد جواد قندیل، سفیر کشور عراق در ایران با اشاره به اینکه استان مرکزی از جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی و سلامت دارای ظرفیت‌ مناسبی برای جذب و حضور گردشگران عراقی می باشد اظهار داشت: حجم بالایی از گردشگران سلامت از کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنند.

آقازاده گفت: استان مرکزی از تجهیزات و بیمارستان‌های پیشرفته برخوردار است و بهترین خدمات را به گردشگران عراقس ارائه می کند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان مسیر شاهراه در شمال به حنوب کشور قرار گرفته است افزود: ۳ و نیم میلیون زائر امام حسین(ع) در اربعین حسینی سال جاتری برای آمدن به کشور عراق از این استان عبور کرده اند.

استاندار مرکزی از آمادگی دستگاه‌های بخش دولتی و خصوصی این استان جهت صادرات و تامین کالاهای مورد نیاز به کشور عراق خبر داد و عنوان داشت: استان مرکزی به لطف خدا دارای ظرفیت های بسیار مناسبی است که می تواند انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز کشور عراق را تامین کند همانظور که طی یکسال اخیر یک میلیارد دلار انواع کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که حدود نیمی از این کالاها به کشور عراق صادر شده‌است.

آقازاده در ادامه بیان داشت: امکان افزایش صادرات انواع کالا و خدمات از استان به کشور عراق وجود دارد.

کد خبر: ۱٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha