۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴
ضرورت استفاده از ارزهای ملی در تعاملات اقتصادی میان کشورهای پیمان شانگهای
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

ضرورت استفاده از ارزهای ملی در تعاملات اقتصادی میان کشورهای پیمان شانگهای

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بهره مندی از پول های ملی در مبادلات اقتصادی باید در حوزه آسیا و کشورهای عضو پیمان شانگهای مانند ایران، روسیه، چین و غیره توسعه یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، در رابطه با ویژگی های تجارت میان ایران و روسیه بر اساس ارزهای ملی، گفت: سطح تعاملات تجاری-اقتصادی دو کشور حدود ۲ الی ۴ میلیارد دلار در حال نوسان است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روسیه و ایران تحت تحریم های ظالمانه غربی ها قرار دارند، اظهار کرد: بر این اساس تجارت مبتنی بر ارزهای ملی می تواند به کاهش فشار تحریم ها کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد استفاده از پول های ملی در تجارت دو کشور می تواند سلطه دلار بر تعاملات اقتصادی بین المللی را کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان می توان گفت که بهره مندی از پول های ملی در مبادلات اقتصادی باید در حوزه آسیا و کشورهای عضو پیمان شانگهای مانند ایران، روسیه، چین و غیره توسعه یابد زیرا بخش مهمی از اقتصاد جهان توسط کشورهای عضو این پیمان صورت می گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر شاهد گسترش این رویه مالی باشیم، سلطه دلار و یورو در آسیا نیز کاهش می یابد و بسیاری از کشورهای منطقه نیز بر اساس پول های ملی با یکدیگر تجارت می کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha