۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
لزوم تأسیس هنرستان علوم دریایی در هرمز| طرح‌های توسعه‌ای بنادر هرمزگان اجرایی شود
استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

لزوم تأسیس هنرستان علوم دریایی در هرمز| طرح‌های توسعه‌ای بنادر هرمزگان اجرایی شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان بر لزوم تأسیس هنرستان علوم دریایی در هرمز تاکید کرد و گفت: طی ماه جاری زمین مورد نیاز برای احداث هنرستان در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی با اشاره به نتایج نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، راه‌اندازی هنرستان دریایی و مرکز فرعی امداد و نجات دریایی در جزیره هرمز را یکی از مهمترین مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: طی ماه جاری زمین مورد نیاز برای احداث این مرکز آموزشی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مطالعات احداث بندر جزیره هرمز نیز به‌زودی شروع می شود و عملیات اجرایی آن طی سال جاری به‌طور حتم کلید خواهد خورد و بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسد.

استاندار هرمزگان، تأسیس دانشگاه علوم دریایی را با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از قطب‌های مهم حوزه حمل و نقل دریایی به شمار می رود، یکی از محورهای مهم گفت‌وگو با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم نماینده ولی فقیه در استان هم محسوب می شود، قرار است طی رایزنی صورت گرفته، سازمان بنادر طرحی را به مجلس ارائه کند که هزینه آموزش دانشجویان بر روی کشتی که رقمی حدود ۱۲هزاردلار است، از محل دریافت عوارض پرداخت شود و افراد بیشتری بتوانند در حوزه های تخصصی علوم دریایی از جمله عرشه، انجین، سازه دریایی، حقوق دریایی و ... آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.

دوستی، گفت: یکی از وظایف سازمان بنادر تربیت نیروی دریانورد است اما ابزار اصلی آن در اختیار دانشگاه‌ها است که به موازات پیشبرد این مسئله، اقدامات لازم به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی از طریق وزارت علوم انجام می شود.

احداث بندر اقیانوسی در شرق هرمزگان به‌منظور واردات خوراک واحدهای فولادی، فراهم کردن امکان پهلو دهی شناورهای تفریحی بزرگ مقیاس در جزیره کیش، اجرای طرح توسعه اسکله شهید حقانی بندرعباس، اسکله شهید ذاکری قشم، لایروبی بندر لارک، تکمیل بنادر تیاب، سیریک، خمیر و اسکله نخل ناخدا از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha