۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
نگاه ویژه مجلس در برنامه هفتم توسعه به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

نگاه ویژه مجلس در برنامه هفتم توسعه به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نگاه مجلس در برنامه هفتم توسعه استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های مختلف کشور به ویژه در صنایع تولیدی و پروژه های عمرانی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به لزوم بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در حوزه‌های صنعتی و عمرانی کشور، گفت: مقام معظم رهبری در شعار سال جدید، به موضوع تولید دانش بنیان و اشتغالزایی تاکید کردند که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وجود تحریم‌های ظالمانه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق راهبرد ویژه‌ای برای توسعه اقتصادی کشور به شمار رفته و از اهمیت زیادی برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته مجلس مصوبه بسیار خوبی در زمینه جهش تولید دانش بنیان داشت که اقدام بسیار خوبی برای حمایت از فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان به شمار می‌رفت. البته مجلس در سال گذشته قانون جهش تولید مسکن را نیز به تصویب رساند که بر اساس آن دولت مکلف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی شده و ظرفیت بسیار خوبی را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و اشتغالزایی فراهم می‌کند.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخشهای نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید به شرکتهای داخلی و توانمندی های متخصصان خودمان اعتماد کرده و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه های عمرانی، در طرح نهضت ملی مسکن نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه ناوگان حمل و نقلی به ویژه شبکه ریلی کشور نیز با توجه به حمایت‌های مجلس و توجه دولت تا حدی از ظرفیت‌ها و پتانسل شرکت های دانش بنیان استفاده شده است که در شرایط تحریمی مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته چرا که از استعداد، تخصص و نگاه‌های مبتکرانه جوانان به نحو احسنت در پیش برد صنعت ریلی کشور استفاده می‌شود که البته با تصویب طرح حمایت از شرکت های دانش بنیان در مجلس این مسیر برای فعالیت مجموعه های مذکور تسهیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری بحث تدوین برنامه هفتم توسعه را در پیش داریم تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در این سند چشم انداز شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه حمایت ویژه قرا بگیرند. نگاه مجلس در برنامه هفتم توسعه استفاده حداکثری از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در حوزه های مختلف کشور به ویژه در صنایع تولیدی و پروژه های عمرانی اعم از مسکن سازی، راهسازی و همچنین حمل و نقلی خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha