۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
بسته‌های شگفتانه سرمایه‌گذاری در مازندران| آزادراه ساحلی چینی‌ساز می‌شود؟
بازار گزارش می‌دهد؛

بسته‌های شگفتانه سرمایه‌گذاری در مازندران| آزادراه ساحلی چینی‌ساز می‌شود؟

ساری- فروکش کردن کرونا پای برخی از هلدینگ های بزرگ خارجی را برای سرمایه گذاری به مازندران باز کرد تا یخ و رکود چندساله ثروت آفرینی در استان باز شود، از این رو تهیه بسته های مناسب لازم است.

بازار؛ گروه استان‌ها: مازندران با داشتن موقعیت و جاذبه‌های بی نظیر ظرفیت‌های منحصر بفردی را برای سرمایه گذاری بزرگ و خارجی دارد و باید این جاذبه و فرصت‌ها در قالب پکیچ و بسته‌های مناسب از سوی مسئولان امر به متقاضیان سرمایه گذاری معرفی شود.

این استان در حوزه‌های زیرساختی، فرودگاهی، ریلی، راه آهن و بنادر، صنعت و گردشگری زمینه‌های زیادی برای سرمایه گذاری دارد و می‌تواند با معرفی مناسب آن برای جذب سرمایه گذاری خارجی و بزرگ اقدام کرد.

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در زمینه زیرساخت، ساختمانی، ریل و راه آهن، راهسازی، فرودگاهی و بنادر و سدها آمادگی برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد، افزود: هلدینگ سرمایه گذاری خارجی آمادگی دارد در حد یک میلیارد دلار در مازندران سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف است، افزود: نزدیکی به پایتخت کشور، اتصال به راه آهن، داشتن سه فرودگاه در ساری، نوشهر و رامسر و سه بندر در امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر با ظرفیت ۱۳ میلیون تنی، این استان را برای سرمایه گذاری خارجی مستعد کرده است.

وی گفت: داشتن ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، تولید ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی از جمله برنج و مرکبات، شیلات و ماهیان خاویاری، زمین‌ها و دشت حاصلخیز از مزایای استان برای سرمایه گذاری است.

داشتن صنایع بزرگ از جمله سیمان، صنایع لبنی کاله، چوب و کاغذ، نئوپان، برخورداری از بهترین و جذاب ترین طبیعت، جنگل‌های هیرکانی، دریای خزر، وجود ۱۶۰ رودخانه در استان، ظرفیت جذابی برای سرمایه گذاری در صنعت و گردشگری است

خیریان پور داشتن صنایع بزرگ از جمله سیمان، صنایع لبنی کاله، چوب و کاغذ، نئوپان، برخورداری از بهترین و جذاب ترین طبیعت، جنگل‌های هیرکانی، دریای خزر، وجود ۱۶۰ رودخانه در استان، ظرفیت جذابی را برای سرمایه گذاری در صنعت و گردشگری دانست.

بسته های شگفتانه سرمایه گذاری در مازندران| آزادراه ساحلی چینی ساز می شود؟

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه دو منطقه ویژه اقتصادی در امیراباد و نوشهر فعال است، این مناطق را مستعد سرمایه گذاری برشمرد.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه شرکت چینی دارای اهلیت برای سرمایه گذرای است و شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود، افزود: بخش خصوصی آمادگی کامل برای همکاری با سرمایه گذاران خارجی را دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران برای سرمایه گذاری شرایط مناسبی دارد، افزود: باید از سرمایه گذاری خصوصی و خارجی برای اشتغال آفرینی در استان حمایت کرد.

آزادراه ساحلی مقصد چینی‌ها
حوزه راهسازی مازندران نیز مقصدهای خوبی برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می‌شود و سوق دادن این سرمایه‌ها برای تکمیل پروژه‌های آزادراهی نیازمند برنامه ریزی است.

محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پروژه‌های تعریف شده برای سرمایه گذاری خارجی، آزادراه ساحلی رارا از جمله بسته‌های سرمایه گذاری برشمرد و گفت: فاز اول این آزادراه از قائمشهر به میاندرود به طول ۴۵ کیلومتر، فاز دوم آزاد از قائمشهر – آملف فاز سوم از آمل تا چالوس و فاز چهارم از چالوس تا رامسر کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: در نگهداری راه‌ها نیز علاقمند هستم از متدهای روز دنیا برای نگهداری راه‌ها استفاده کنیم و همچنین از ظرفیت شرکت‌های خارجی برای رفع نقاط حادثه خیز نیز بهره گیری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با عنوان اینکه ۱۱ درصد از کل تردد جاده‌ای کشور در مازندران انجام می‌شود، افزود: چهار برابر سایر استان‌ها در مازندران تردد می‌شود و بسیاری از نقاط حادثه خیز باید ایمن سازی شود.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲۷۲ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شد، افزود: می‌توان از ظرفیت خارجی‌ها برای احداث تونل، اصلاح مسیر، تقاطع همسطح و غیرهمسطح بهره گرفت.

در حوزه ریلی مازندران پکیج‌های مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و طرح برقی شدن مسیر ریلی از جمله بسته‌ها و بسترها به شمار می‌رود، خدایار طالبی مدیرکل راه آهن شمال در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برقی سازی پروژه ریلی شمال اظهار داشت: با این که با یک شرکتی قرارداد بسته شد ولی هنوز شروع نشده است.

بسته های شگفتانه سرمایه گذاری در مازندران| آزادراه ساحلی چینی ساز می شود؟

وی راه اندازی قطار سریع السیر از گیلان به سمت خراسان رضوی را جزو واجبات بیان کرد و گفت: آمادگی داریم با سرمایه گذاران خارجی و در ستاد راه آهن نشست داشته باشیم.

علاقه چینی‌ها برای سرمایه گذاری در مازندران
شرکت سرمایه گذاری خارجی چینی شرکت بزرگ دولتی که در مناطق مختلف جهان سرمایه گذاری کرده، علاقمند به سرمایه گذاری در مازندران است و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خارجی چینی با بیان اینکه این شرکت پروژه‌های مختلفی در مناطق جهان دارد، اظهار امیدواری کرد که در مازندران نیز یک سرمایه گذاری عالی انجام دهد.

گوا ادامه داد: با توجه به شرایط تحریمی و کرونا این شرکت در مناطق مختلف از جمله پاکستان و غیره سرمایه گذاری کرد و علاقمند به سرمایه گذاری در مازندران نیز هستیم.

وی خواهان معرفی بسته‌های با اهمیت سرمایه گذاری شد و گفت: مطالعات مورد نیاز برای سرمایه گذاری باید صورت گیرد و طرح‌ها زودتر معرفی شود.

مازندران در صنعت برق، شهرک‌های صنعتی، کشاورزی، دامپروری، شیلات و غیره فرصت‌های بی نظیری برای سرمایه گذاری‌های بزرگ و کلان دارد تا در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، فرصت ثروت آفرینی را ارتقا داد.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 27
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کار آفرین IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      14 2
      بشرطی اینکه مراقب طبیعت زیبا و از دست دادن خیلی چیزای دیگه مثل طهران نشه که هم آب و هوا شو از دست داد هم تبدیل شد به شهر بی در و دروازه که هیچ استانداردی نداره ، تهران شهری برای همه
    • فرخ ولی زاده IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      10 5
      سلام.بیش از چهل ساله که زمین اجدادی خودمون را به علت نداشتن کار وصنایع تبدیلی گذاشتیم تو حراج،وطن فروش اسمی که به ما مازندرانی ها میگن.تا کی بی عدالتی واستعمار
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      8 5
      کدوم شرکت؟ "گری اسکیل " غول سرمایه گذاری دنیا اومده اینجا سرمایه گذاری کنه؟
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      17 3
      اینکه شرکتی خارجی میخواد سرمایه گذاری کنه، مهم نیست، اینکه در قبال چه خدماتی، قراره چه چیزی بدست بیاره مهمه. خطر از دست رفتن اراضی ارزشمند شمال کشور در قبال دیون به اینشرکت وجود داره، فاجعه ای که در اتفاقهای مشابه برای خیلی از کشورها پیش اومده و چون نتونستند بازپرداخت رو انجام بدن، سرزمینهاشون رو به سرکت چینی واگذار کردند
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      19 3
      مگه شرکتهای داخلی عمرانیمون چشون شده که رفتیم سراغ خارجی ها؟!
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      8 0
      الان صیانتیها دربدر دنبال اجبار به ایتفاده از اپهای بدردنخورشون هستن، اونوقت هنوز شرکتها بعد از اینهمه سال سابقه از قدرت کافی برای ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی برنمیان و رفتن دست بدامن چین سدن
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      9 3
      دیروز از درگاه پرداخت بانک پارسیان خرید کردم، آخرش زد اطلاعات رو ذخیره کنم. حدس بزنین لوگوی چه شرکتی نمایش داده میشد؟ China Union Pay شرکتهای چینی کشور رو برداشتن. عین ملخ همه جا افتادن
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      11 3
      حالا نوبت شمال شد که داده شود به چینیها
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      15 3
      خوبه ایران این یکذره جای سرسبزو داره دست از سر مازندران توروخدا بردارین با ساخت و سازهای زیاد نابودش کردیم حالا باقیشم چینیا بیان نابود کنن ‌‌‌ جایی مونده دیگه!!!!!
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      11 1
      جایی مونده دیگه تو مازندران که ساخت و ساز نشده باشه حالا نوبت چنی هاست توروخدا دست از سر مازندران بردارین نابود شد همین یکذره سرسبزی در ایران کویر
    • آرمین IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      6 3
      مگر دریا هم پیداست که میخواهید آزادراه ساحلی تاسیس کنید! اول باید ویلا هایی که حیاط ان ساحل دریاست را تخریب کنید تا در امتداد آزادراه ساحل و دریا دیده شوند.
    • دایی جان ناپلوعون (حمزه ندارم مجبورم عین اضافه کنم US ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      9 5
      دست کشورهای خارجی مخصوصا چین و روسیه کوتاه کنید . ما انقلاب نکردیم که کشور دست دشمن دهیم .
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      9 3
      پس بخود نبود پس از سال ها تصرف ساحل ناگهان آزادسازی سواحل مطرح شد
    • کار آفرین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      2 5
      خدایا سپاسگزارم
    • ابی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      6 1
      اصلموضوع که رفت وامد مازندران به پایتخت است را رها کردن سراغ موضوع دوم رفتند؟
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      7 3
      دیگه وقتی مبگین خارجی منطورتون فقط چینیه بلا بدور مگه کم کشورهای ارومایی و امریکایی داریم که تو صنعت راهسازی کلی موفقن
    • سیاوش IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      10 1
      چرا همش پای چین میخواهید به ایران باز کنید مگه جاده کرج چالوس تونستن به اتمام برسونن جمع کنید این دکان بازار تونو
    • منصور IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      13 1
      جالبه ، ماشین الات راهسازی ایران میرن سوریه ، بعد از کشورهای دیگه میخوان تو ایران سرمایه گذاری کنند به نحوی بازم دادن امتیاز به چینی‌ها
    • ایرانی IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      6 1
      مگر شرکتهای ایرانی چه مشکلی دارند که میخواهید بدهید به خارجی ها عزیز من سرمایه مملکت را حراج نکنید شما را به خدا
    • محمود IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      8 1
      فاتحه ی شمال را از این پس بخوانید چینی ها چنان کمر به نابودی ایران بسته اند که دیگر از این خاک چیزی جز خاکستر برای آیندگان باقی نخواهند گذاشت
    • حسین نوروزی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      6 1
      پس این همه شتاب و ضرب العجل پاک سازی سواحل برای تحویل این مناطق به چینی ها بود.
    • ع IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 1
      ۴۳ ساله ازاد راه تهران شمال را نزدند حالا یه مقدار از جنگل های مازندارن مانده ان هم نابود بشه اخه چین که دشمن خدا و پیامبر بخدا دلسوز ما نیست اللهم عجل لولیک
    • کوروش IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      مازندران رو هم میخواهید مثل جنوب به خاک سیاه بنشونید
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      آزادسازی ساحل توسط رییسی پس برای آوردن چینی ها بود . مردم دیگه توان ندارند دست از کاسبی خودتون بردارید
    • وطنم IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 0
      اخه چرا خارجی بدین قرارگاه سازندگی سپاه خودمون خارجی خارجیه شک نکن سپاه مال خودمونه
    • امیر آشفته IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      آقای معاون استاندار مازندران یعنی ساخت آزاد راه هم باید به چینی ها واگذار شود. یعنی شرکت ایرانی وجود ندارد که یک آزاد را تمام و کمال تحویل دهد. یا رانت خوبی برای شما دارد
    • آراد IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 0
      قرارداد ۲۵ ساله یعنی همین دیکه هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره اینا ترتیب اکوسیستم سواحل جنوب ودادن و تمام صیادای بوشهری یا بیکار شدن یا قاچاقچی کالای غیر استاندارد حالا نوبت خزر وجنگلای شمال و مردم مازندرانه خدا رحم کنه