۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
هوای استان سمنان ناسالم شد| وزش باد شدید
استانداری سمنان اعلام کرد؛

هوای استان سمنان ناسالم شد| وزش باد شدید

سمنان- استاندار سمنان طی اطلاعیه‌ای ضمن هشدار به گروه‌های حساس، بیماران قلبی و تنفسی، از استقرار هوای ناسالم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، آلودگی هوای تهران که سبب شد تا این شهر در صدر آلوده ترین شهرهای کشور قرار گیرد، به دلیل مجاورت با استان سمنان و سمت وزش باد، وارد استان سمنان شد و شهرهای گرمسار، ایوان کی و آرادان را در بر گرفت.

همین موضوع سبب شد تا استانداری سمنان در اطلاعیه ای حالت هشدار نارنجی را در سراسر استان سمنان و همزمان با روز جمعه اعلام کند.

در این اطلاعیه آمده است: از ظهر جمعه تا اواخر وقت، شاهد عبور توده غبارو گرد و خاک از استان سمنان خواهیم بود که سبب کاهش کیفیت هوا و ایجاد شرایط ناسالم و در برخی ساعات می شود. استقرار این سامانه آلودگی همچنین برای تمام گروه ها به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای ریوی و قلبی خطرناک است.

استاندار سمنان از مردم خواسته تا از حضور در فضای باز تا پایان روز جمعه خود داری کنند همچنین وزش باد شدید ممکن است به تاسیسات و درختان آسیب برساند. پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی در فضای باز از دیگر توصیه های استانداری سمنان برای امروز است.

از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که وزش باد شدید به درختان میوه که به تازگی شکوفه داده و برگ های ریز در آنها رشد کرده، آسیب جدی وارد کند.

به گزارش بازار، از فردا استقرار سامانه کم فشار سبب بارش باران و رگبار پراکنده در استان سمنان خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha