۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
شرایط ریسک گریزی ممکن است در بازارهای مالی افزایش یابد
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

شرایط ریسک گریزی ممکن است در بازارهای مالی افزایش یابد

فردا متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا منتشر می شود، در صورتی که انتظارات نرخ بهره ای را تغییر دهد، می تواند بر تقاضا برای دلار تاثیرگذار باشد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- آمریکا اعلام کرده که تحریم های روسیه را افزایش خواهد داد و از طرف دیگر اروپا نیز بدنبال وضع تحریم های جدید برای واردات سوخت از روسیه است. در مجموع شرایط ریسک گریزی ممکن است در بازار های مالی افزایش یابد. در حال حاضر، از نظر تکنیکالی، شاخص های سهام در آمریکا از جمله داوجونز و S&P۵۰۰ در شرایط صعودی در حرکت هستند و میانگین های میان مدت روزانه و چهارساعته و ابر کوموی روزانه را به بالا شکسته اند و احتمال صعود بیشتر در میان مدت تقویت شده است.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به اعلام آمریکا و اروپا مبنی بر افزایش تحریم ها بر علیه روسیه و بویژه تحریم های مربوط به سوخت، احتمال کاهش عرضه نفت خام افزایش یافته و قیمت به موج صعودی بازگشته است. در حال حاضر، از نظر تکنیکالی، قیمت به بالای میانگین ۳۴ روزه بازگشته و احتمال صعود میان مدت و کوتاه مدت قیمت تقویت شده است. واکنش قیمت نسبت به محدوده ۱۱۲ دلاری، تعیین کننده است.

۳- در بازار طلا، با وجود کاهش سطح ریسک گریزی در بازار های مالی، اما همچنان قیمت در یک موج خنثی و در محدوده میانگین ۳۴ روزه در نوسان است و در میان مدت روند مشخصی را دنبال نمی کند. از نظر تکنیکالی، واکنش قیمت نسبت به میانگین ۳۴ روزه تعیین کننده خواهد بود.

۴- در برابری یورو به دلار، قیمت به محدوده مهم برگشتی حاصل از کف کانال کم زاویه صعودی و حمایت روانی ۱.۱ رسیده و در آستانه عبور معتبر از این محدوده است. در صورتی که این عبور تثبیت شود، احتمال اول از نظر تکنیکالی، ادامه موج نزولی میان مدت خواهد بود. ضمن اینکه فردا متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا نیز منتشر می شود، که در صورتی که انتظارات نرخ بهره ای را تغییر دهد، می تواند بر تقاضا برای دلار تاثیرگذار باشد. در صورتی که نظرات اعضا نشان دهنده تمایلات انقباضی و افزایش بیش از پنج مرحله ای نرخ بهره باشد، می تواند سطح تقاضا برای دلار را افزایش دهد.

۵- در برابری پوند به دلار، با وجود آنکه امروز شاخص های مدیران خرید بخش های مختلف بریتانیا بهتر از انتظارها اعلام شد، اما قیمت همچنان نتوانسته از نزدیکی محدوده حمایتی ۱.۳ و ۱.۳۰۵۰ فاصله بگیرد و در بالای این سطوح رنج شده است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح و صعود قیمت وجود دارد، اما در میان مدت و از نظر تکنیکالی، احتمال اول همچنان برگشت به موج نزولی است و واکنش به محدوده مهم و روانی ۱.۳، تعیین کننده خواهد بود.

ضمن اینکه فردا متن مذاکرات نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا نیز منتشر می شود، که در صورتی که انتظارات نرخ بهره ای را تغییر دهد، می تواند بر تقاضا برای دلار تاثیرگذار باشد. در صورتی که نظرات اعضا نشان دهنده تمایلات انقباضی و افزایش بیش از پنج مرحله ای نرخ بهره باشد، می تواند سطح تقاضا برای دلار را افزایش دهد.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha