۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اندونزی زمینه‌ساز رشد تعامل اقتصادی ۲ کشور باشند
عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس

گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اندونزی زمینه‌ساز رشد تعامل اقتصادی ۲ کشور باشند

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اندونزی می توانند نقش سازنده‌ای در رشد تعامل اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایفا کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، با اشاره به روند صعودی حجم مبادلات تجاری اندونزی با ایران، گفت: خوشبختانه تفاهم های خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور انجام شده که باید هر چه سریع تر اجرایی شوند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به ظرفیت های علمی، بهداشت و درمان، صنعتی، تجهیزات فنی و مهندسی، خدمات پزشکی و غیره دو کشور، زمینه تبادل تجربیات و همچنین محصولات وجود دارد که برای تحقق آن باید جدیت بیشتری وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور می تواند زمینه رشد مبادلات اقتصادی را تسریع کند و شتاب ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نباید فراموش شود افزایش تعامل ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم و بزرگ مسلمان موجب تحکیم جهان اسلامی می شود، افزود: بنابراین باید تلاش شود با انعقاد تفاهم های دوجانبه، شاهد توسعه روابط اقتصادی و مناسبات تجاری باشیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور نیز می توانند نقش سازنده‌ای در رشد تعامل بین دو کشور ایفا کنند.

کد خبر: ۱۴۳٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha