۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
اجرای ۱۵ پروژه از سوی مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی

اجرای ۱۵ پروژه از سوی مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی

اداره مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی پارسال ۱۵ پروژه را با اعتبار ۲۴۰ میلیارد از محل بودجه‌های جاری و سرمایه‌ای اجرایی کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، علی منتصری، رئیس اداره مهندسی ساختمان این شرکت گفت: از مجموع ۲۱ پروژه مورد درخواست مدیریت‌های مختلف شرکت با هدف پشتیبانی از تولید، ۱۵ پروژه اولویت‌دار با انجام مراحل مناقصه به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شد.

وی افزود: از این تعداد، هشت پروژه ساخت مخزن، ساختمان اداری و محوطه‌سازی چاه شماره ۲ دالان در منطقه عملیاتی آغار و دالان، ساختمان رفاهی کمپ الغدیر و اجرای المنت حرارتی در منطقه عملیاتی نار و کنگان و ترمیم جاده‌های دسترسی به چاه‌های منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی به پایان رسیده است.

رئیس اداره مهندسی و ساختمان زاگرس جنوبی ادامه داد: هفت پروژه شامل جاده دسترسی به چندراهه و انبار کالا در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد، ایجاد کانال هدایت آب‌های سطحی و احداث ولو پیت (گودال مخصوص شیرآلات) در منطقه عملیاتی نار و کنگان، احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و سامانه تصفیه پساب بهداشتی و تعمیرات مهمانسرا در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی و احداث درمانگاه و کارگاه خط لوله تابناک در منطقه عملیاتی پارسیان در حال اجرا هستند و طبق پیش‌بینی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

منتصری همچنین به دو پروژه سرمایه‌ای توسعه‌ چاه‌ها اشاره کرد و گفت: نصب تسهیلات روسطحی و عملیاتی کردن چاه شماره یک تابناک و آماده‌سازی محل چاه شماره ۱۹ نار برای استقرار دکل با ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال اجرایی شد که پروژه چاه شماره یک تابناک با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به بهره‌برداری رسید و چاه شماره ۱۹ نار نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره برای امسال گفت: با توجه به تعداد درخواست پروژه‌های دریافتی از مناطق عملیاتی، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه برای اجرا در بخش تعمیر و مرمت زیرساخت‌های عملیاتی و رفاهی در مناطق عملیاتی پنج‌گانه برآورد شده است.

رئیس مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی افزود: در بخش بودجه سرمایه‌ای نیز حدود ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه برای تعمیر و مرمت جاده‌های مناطق عملیاتی برآورد شده است.

منتصری در پایان گفت: بخش دیگری از پروژه‌های سرمایه‌ای شامل آماده‌سازی محوطه چهار حلقه چاه توسعه‌ای، ایجاد اتاق سرور در ساختمان ستاد شیراز، ساخت کلیدخانه آغار و... است که برآورد بودجه آنها برای اجرا درحال انجام است.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha