۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
۳ میلیون هکتار زمین کشاورزی در خوزستان برای مقابله با ملخ صحرایی پایش شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

۳ میلیون هکتار زمین کشاورزی در خوزستان برای مقابله با ملخ صحرایی پایش شد

اهواز- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سه میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برای مقابله با هجوم احتمالی گله‌های ملخ صحرایی پایش شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان، تورج نوروزی اظهار کرد: امکانات و تجهیزات لازم شامل سم، پهپاد، سمپاش و نیروی انسانی مجرب برای مقابله با ریزش و هجوم احتمالی گله‌های ملخ صحرایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در مناطق مختلف به ویژه شهرهای ساحلی و جنوبی استان آماده سازی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مواردی از ریزش گله‌های ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است گفت: با کاهش رطوبت و سطح پایین سبزینگی، احتمال ریزش ملخ صحرایی در استان رو به کاهش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه گروه‌های مقابله با ملخ صحرایی در مناطق مختلف استان همچنان در حال آماده باش هستند از ساکنان و کشاورزان خوزستان به ویژه در جنوب استان خواست در صورت مشاهده گله ملخ صحرایی، موارد را به اداره‌های جهادکشاورزی اطلاع دهند.

به گفته وی گروه‌های پایش و مقابله با ملخ صحرایی از بهمن پارسال در مناطق مختلف خوزستان مستقر شدند ولی خوشبختانه تاکنون مواردی از این آفت بسیار خطرناک مشاهده نشده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha