۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
ضرورت ایجاد شبکه شرکت های دانش بنیان تا سال ۱۴۰۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد؛

ضرورت ایجاد شبکه شرکت های دانش بنیان تا سال ۱۴۰۴

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر ضرورت ایجاد یک شبکه از شرکت‌های دانش بنیان با هدف استعداد آفرینی تا سال ۱۴۰۴ تاکید کرد.

به گزارش بازار، مجتبی دهقان پور در آئین گشایش دفتر این سازمان در پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به اینکه در بحث کشاورزی دانش بنیان افزایش ضریب نفوذ دانش در کشاورزی دنبال می شود، تاکید کرد: افزایش رقابت‌پذیری در بخش کشاورزی و ارتقای ارزش افزوده محصولات از دیگر موضوعات است.

وی با اشاره به اینکه از طریق کشاورزی دانش بنیان باید بتوانیم معیشت بهره برداران را ارتقا دهیم، ابراز کرد: به این منظور باید بهره‌وری در بخش کشاورزی استان فارس ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه از طریق شرکت های دانش‌بنیان اشتغالزایی می تواند محقق شود، اضافه کرد: در رابطه با ساز و کارهای همکاری و مشارکتی که با شرکت های دانش بنیان باید داشته باشیم معتقد هستیم که متناسب با اینکه به کجا می خواهیم برسیم باید فعالیت هایی مشخص کرد که آن را تعیین کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه تولیدات گیاهی به تولید بذور اصلاح نژادی که به انواع بیماری ها و تنش های محیطی مقام باشد نیاز داریم، افزود: این موارد باید توسط شرکت های دانش بنیان در استان فارس بومی سازی شوند.

دهقان پور با اشاره به اینکه کشاورزی باید مبتنی بر آمایش سرزمین باشد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در بخش کشاورزی بحث زوال مرکبات است که تا امروز نتوانستیم برای این مشکل راه حلی پیدا کنیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در حال حاضر بسیاری از باغ های مرکبات در جنوب استان فارس متاثر از همین حادثه دارد تحت تاثیر قرار می گیرد؛ نهاده های کشاورزی که تولید می شود باید متناسب با این شرایط سرزمینی ما باشد.

وی گفت: این آمادگی وجود دارد تا با همکاری شرکت های دانش بنیان این مسائل را متناسب با اقلیم های چهارفصلی که در استان فارس وجود دارد بومی سازی شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha