۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸
تورم بی‌سابقه در آلمان

تورم بی‌سابقه در آلمان

بررسی ها نشان می دهد جنگ در اوکراین و پیامدهای بحران همه گیری کرونا، تورم در آلمان را به سطح بی سابقه رسانده است.

به گزارش بازار، جنگ در اوکراین و پیامدهای بحران همه گیری کرونا، تورم در آلمان را به سطح بی سابقه رسانده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در برلین گفت: افزایش شدید قیمت کالاها در اینجا، ناشی از تورمی است که آلمان از زمان متحد شدن دو آلمان شرقی و غربی تجربه نکرده بود. نرخ تورم در آلمان به هفت و سه دهم درصد رسیده است. آخرین باری که آلمان با این میزان از تورم روبرو شد، در سال ۱۹۸۱ و در آلمان غربی بود و امروز با گذشت بیش از ۴۰ سال، آلمان خودش را با بحران مشابه اقتصادی روبرو می‌بیند.

یک شهروند آلمانی به العربیه گفت: اوضاع در آلمان تا حدودی تحت تاثیر جنگ در اوکراین قرار گرفته است. شاهد آن هستیم که قیمت‌ها به طور نسبی افزایش یافته است.

یک شهروند دیگر آلمانی گفت:افزایش قیمت بعضی کالاها مانند روغن خوراکی طبیعی نیست. بیشتر فروشگاه‌ها روغن ندارند. همه چیز از جمله میوه‌ها و سبزیجات هم گران شده است.

بر اساس این گزارش، جنگ اوکراین و نااطمینانی درباره صادرات نفت و گاز از روسیه، دو عامل اصلی این تورم است. اما تحلیلگران به دلایل دیگری هم اشاره می‌کنند که باعث افزایش شدید بهای مواد غذایی و انرژی شده است.

در همین حال ایوالدکنیگ تحلیلگر مسایل سیاسی به العربیه گفت: تورم فقط به علت جنگ نیست و پیش از آن هم وجود داشت. در زمان همه گیری کرونا، افزایش قیمت کالاها به علت بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل، شروع شده بود.

خبرنگار العربیه خاطر نشان کرد: دولت آلمان گام‌های محدودی برای کمک به شهروندان مانند کاهش موقت مالیات بر سوخت، برداشته است. با این وجود، قدرت دولت آلمان برای کاستن از بار تورم بر دوش شهروندان، محدود است و مردم آلمان خودشان را برای بحران طولانی گرانی و نااطمینانی در بازارها، آماده می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha