۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
موفقیت در اقتصاد در گروه تولید است
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران:

موفقیت در اقتصاد در گروه تولید است

اگر تولید و چرخ تولید ما به گردش بیفتد مسلماً تعداد کسانی که در واحدهای تولیدی به کار گرفته می‌شوند روزبه‌روز زیاد می‌شود و بیکاری ریشه‌کن می‌شود و اشتغال زیاد می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با اشاره به مرکز تجارت جهانی ایران گفت: ما دو سازمان با عناوین سازمان تجارت جهانی و مرکز تجارت جهانی داریم. مقر سازمان تجارت جهانی (WTO) در ژنو سوئیس است و فقط دولت‌ها عضو آن سازمان می‌شوند و ایران هنوز عضو رسمی این سازمان نیست و عضو ناظر این سازمان است. این سازمان در زمینه تعرفه و تجارت اعمال قوانین می‌کند و مجازات بر علیه دولت‌های عضو خاطی می‌کند. حدود ۱۷۰ کشور دنیا عضو این سازمان هستند.

وی افزود: مقر مرکز تجارت جهانی (WTC) در نیویورک است و هیچ‌گونه سیاست‌گذاری انجام نمی‌دهد و خدمات بازرگانی انجام می‌دهد برای تجار و فعالان اقتصادی که می‌خواهند در خارج از کشور فعالیت کنند و بتوانند چرخ اقتصاد کشورشان را به گردش در بیاورند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با بیان اینکه این مرکز غیردولتی است، تصریح کرد: این سازمان مربوط به بخش غیردولتی مانند اتاق بازرگانی است و فعالیت‌هایش مربوط به دولت نیست.

وی به شعار سال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری چند سالی است که به این نتیجه رسیده‌اند کلید اصلی حل مشکلات کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی و رشد و شکوفایی اقتصاد ایران در گرو تولید است. اگر کشور بتواند تولید را گسترده کند و چرخ تولید را به گردش بیندازد، کارخانه‌ها و تعداد واحدهای تولیدی هرچه بیشتر شوند و بیشتر کار کنند، این امر نه‌تنها می‌تواند تعداد زیادی کالای باکیفیت تولید کند و در داخل اشباع شود بلکه می‌تواند از طریق صدور این کالاها ارزآوری را برای کشور همراه داشته باشد و می‌تواند پرچم ایران را در سرتاسر دنیا از نظر اقتصادی برافراشته کند.

سبزعلیپور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو متذکر شد: ما معضل بسیار مهمی را داریم که مقام معظم رهبری در شعار امسال به آن اشاره کردند و آن بیکاری است. متأسفانه بیکاری می‌تواند خیلی از معضلات اجتماعی را هم به دنبال خودش داشته باشد. اگر تولید و چرخ تولید ما به گردش بیفتد مسلماً تعداد کسانی که در این واحدها به کار گرفته می‌شوند روزبه‌روز زیاد می‌شود و بیکاری ریشه‌کن می‌شود و اشتغال زیاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت بسترسازی، نظارت بر فرایند و سیاست‌گذاری است و نه ایجاد اشتغال، گفت: اشتعال‌زایی وظیفه بخش خصوصی و کارآفرینان است که هرکدام هزار تا چهارهزار تا افراد را به کار گرفته‌اند و دارند به این افراد حقوق می‌دهند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ موانع به فرموده رهبر انقلاب هنوز برداشته نشده و حتی موانع جدید هم بر سر راه تولیدکنندگان قرار گرفت. اما امیدواریم سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای کشور باشد و این شعار و بهتر است بگوییم فرمان عملیاتی شود و فقط بر سر برگ‌های نامه‌های اداری نباشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم این تولید در سال جدید دانش‌محور بچرخد و در کنارش بتواند اشتغال‌زایی کند و ریشه بیکاری را در کشور از بین ببرد. همه مسئولین دولتی و خصوصی باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا زمینه را فراهم کنیم کارآفرینان در سال جدید بتوانند چرخ اقتصاد و تولید را به‌خوبی بچرخانند.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha