۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹
پیش‌بینی جایگزین‌ برای سوئیفت راهکاری عاقلانه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

پیش‌بینی جایگزین‌ برای سوئیفت راهکاری عاقلانه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کشورهای آسیب دیده از تحریم های یکجانبه غربی ها درصدد جایگزین کردن سیستم های مالی هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، در خصوص رایزنی تهران و مسکو برای به رسمیت شناختن سامانه بانکی MIR، گفت: امروزه سیستم مالی سوئیفت برای بیش از ۲۰۰ کشور زمینه تبادل مالی را فراهم کرده اما غربی ها از این شبکه به عنوان یک ابزار استفاده می کنند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:در واقع غربی ها وقتی با کشوری مانند ایران یا روسیه وحتی کشورهای آفریقایی از ابزار مالی سوئیفت و جلوگیری از دسترسی به ارتباطات مالی زمینه افزایش فشار را فراهم می کنند تا به خواسته های خودشان دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورهای آسیب دیده از چنین تحریم هایی درصدد جایگزین کردن سیستم های مالی هستند؛ البته با توجه به اعمال تحریم ها طی چهار دهه گذشته نسبت به کشورمان، تجربیات خوبی برای دور زدن و خنثی سازی تحریم ها وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه روسیه به دلیل اعمال تحریم های غربی ها دچار آسیب خواهد شد لذا درصدد ایجاد روابط مالی و اقتصادی با کشورها است، افزود: طبیعتا کشورمان نیز می تواند از چنین موضوعی استقبال کند زیرا راهکار عاقلانه خوبی برای رفع تحریم های غربی ها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک باید از ابزارهای مختلف برای مقابله با محدودیت های یکجانبه بهره برد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha