۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
تلاش آمریکا برای تحمیل محدودیت‌های فرابرجامی به ایران
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد

تلاش آمریکا برای تحمیل محدودیت‌های فرابرجامی به ایران

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد آمریکایی ها تصور دارند می توانند محدودیت های فرابرجامی را به ایران تحمیل کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشور برای بازگشت و عدم بازگشت به برجام به یک اندازه آماده است، گفت: برای دستیابی به توافق میان کشورهای اروپایی و آمریکایی چارچوبی به نام برجام وجود دارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه ایالات متحده با بدعهدی از برجام خارج شدند و تصور کردند با این اقدامشان می توانند محدودیت های فرابرجامی را به ایران تحمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون آمریکایی ها با خارج کردن برخی نهادها و اسامی از لیست تحریم هایشان انتظارات زیاده خواهانه ای دارند، ادامه داد: این مهم در حالیست که برای ارائه تضمین صرفا اظهارات کلی و مبهمی را بیان می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه تصمیم سخت باید از سوی آمریکایی ها اتخاذ شود، افزود: در واقع قرار نیست آنچه آنها تحت عنوان حمایت از تروریست یا مداخلات منطقه ای اعلام می کنند از سوی کشورمان پذیرفته باشد؛ در واقع محور برجام و تعهدات برجامی مشخص است و قرار نیست زیاد خواهی آمریکایی ها بر ایران تحمیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران حسن نیت خود را نشان داده است، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که اگر قرار باشد آمریکایی ها به تعهدات برجام عمل نکنند و در روند اجرای تعهداتشان شفاف سازی نکند، طبیعی است ایران نیز چنین رویکردی را نپذیرد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha