۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
گزارش راهکارهای جهش تولید تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

گزارش راهکارهای جهش تولید تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود

فولادگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از نهایی شدن گزارش راهکارهای جهش تولید خبر داد و گفت: این گزارش تقدیم هیات رئیسه مجلس تقدیم می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، گفت: دستورکار نخست کمیسیون بررسی تعیین تکلیف سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران -اعاده شده از شورای نگهبان- بود که با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد؛ در وهله نخست سازمان تامین اجتماعی نظرات شورای نگهبان درباره این طرح را مدنظر قرار داده و آن را اصلاح کند اما اگر سازمان مذکور نتواند ایرادات شورای نگهبان را رفع کند، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بر مصوبه قبلی خود پافشاری کرده و در صورت موافقت نمایندگان در صحن علنی، تعیین تکلیف آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار می شود.

وی در تشریح طرح تعیین تکلیف سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، اظهار کرد: از آنجایی که ماده ۵ قانون اصل ۴۴ در سال ۹۷ اصلاح شد و براساس آن، به منظور نظارت بیشتر بر بانک های خصوصی مقرر شد، سهم سهامداران حقیقی و حقوقی بیش از یک سوم نباشد و از آنجایی که بانک رفاه کارگران خصوصی بوده و ۱۰۰ درصد مالکیت آن با سازمان تامین اجتماعی است باید سهام آن به یک سوم کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه به زعم شورای نگهبان این طرح با سیاست های اصل ۴۴ مغایرت دارد، ادامه داد: تامین اجتماعی تعهدات بسیاری دارد به همین دلیل خواستار افزایش مهلت قانونی برای واگذاری سهام خود در بانک رفاه کارگران است.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس اضافه کرد: در ادامه جلسه امروز، گزارش راهکارهای جهش تولید در اختیار نمایندگان قرار گرفت و مقرر شد اعضای کمیسیون نهایتا تا تمامی نظرات خود را درباره آن ارائه کنند تا گزارش به هیات رئیسه مجلس تقدیم شود، در واقع گزارش راهکارهای جهش تولید نهایی شده است.

کد خبر: ۱۴٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha