۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
۱۱۶ هزار نفر از مرزهای آذربایجان غربی تردد کرده اند
مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

۱۱۶ هزار نفر از مرزهای آذربایجان غربی تردد کرده اند

ارومیه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون ۱۱۶ هزار و ۸۶۹ نفر تردد مرزی نوروزی از مرزهای پنج گانه استان انجام داده اند.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه آمار تجمیعی تردد از مرزهای استان در طول تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۱۶ هزار و ۸۶۹ تردد ثبت شده است، افزود: از این تعداد ۳۶ هزار و ۲۰۲ ورودی و ۸۰ هزار و ۶۸۰ تردد خروجی است، افزود: از تعداد ورودی ها ۲۹ هزار و ۵۱۹ مسافر ایرانی و ۶ هزار و ۶۸۲ مسافر خارجی است و از تعداد خروجی ها ۷۳هزارو ۵۷۰ مسافر ایرانی و ۷ هزار و ۱۱۱مسافر خارجی بوده است.

وی طی تعطیلات نوروزی این تردد از مرزهای بازرگان ماکو، رازی خوی، سرو ارومیه، تمرچین پیرانشهر و پلدشت صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد،اظهار کرد: مرزهای بازرگان ماکو و رازی خوی به ترتیتب با ۴۷ هزار و ۸۳۷ تردد و ۳۸ هزار و ۸۰۲ تردد در ورودی ترکیه و تمرچین پیرانشهر ۱۶ هزار و ۹۰۵ تردد در ورودی شمال عراق، بیشترین ترددها در این مدت را به خود اختصاص داده اند.

شکری آمار تردد تجمعی از مرزهای ۵ گانه استان را نیز ۱۴ هزار و ۶ مسافر ذکر و خاطرنشان کرد: این تعداد شامل ۸ هزار و ۲۷۸ مسافر ورودی و ۵ هزار و ۷۲۸ مسافر خروجی است، گفت: مرز بازرگان با ۵ هزار و ۷۵۴ مسافر و مرز رازی خوی با ۴ هزار و ۸۳۶ مسافر و تمرچین با یک هزار و ۶۶۳ مسافر در این مدت بیشترین تردد را داشته اند.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۹۲۴ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافران برون مرزی در آذربایجان غربی اقدام کرده اند، اضافه کرد: آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای از افزایش ۹.۴۷ درصدی تردد خودروهای ورودی و خروجی به آذربایجان غربی خبر داد و افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی یعنی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز پنجم فروردین سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۹۳۴ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۹.۴۷ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت کل تردد انجام شده در استان نیز ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو بوده که این مقدار حاکی از افزایش ۲۴.۷۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان پنجم فروردین سال جاری ۹۲۴ دستگاه ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافرین برون مرزی اقدام کردند و در این مدت شاهد افزایش ۱۴درصدی مسافرین نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی از آغاز طرح نوروزی تا ۵فروردین ماه سال جاری از تعداد ۱۱۸۸ ناوگان باری و مسافری بازدید شده که ۵۷ مورد تخلف مشاهده شده برای رسیدگی به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع داده شده است.

شکری گفت: همزمان با اجرای طرح نوروزی با توجه به بارش های اخیر در شمال و جنوب استان راهداران در اسرع وقت نسبت به عملیات برفروبی و نمک پاشی محورهای برفگیر اقدام کردند.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha