۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۹
شرایط خرید خودرو برای همه مردم فراهم شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شرایط خرید خودرو برای همه مردم فراهم شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: همه مردم توان خرید خودروهایی با قیمت بالا ندارند و دغدغه مجلس و دولت فراهم کردن شرایط خرید خودرو برای همه اقشار مردم است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی با بیان اینکه حوزه خودرو یکی از دغدغه‌های نمایندگان و ناشی از مطالبات مردم بود، افزود: تلاش کردیم با اعطای مجوز برای واردات خودروی ارزان قیمت به کاهش قیمت خودرو داخلی جهت تسهیل خرید مردم کمک کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین گفت: واردات خودرو نباید به گونه‌ای باشد که باعث خروج ارز از کشور شود، بنابر این واردات محدود و مشروط باعث افزایش کیفیت خودروی داخلی و کاهش قیمت آن شده و حتی باعث می‌شود راهی برای صادرات خودرو و قطعات به سایر کشورها باز شود.

فیروزی در ادامه با انتقاد از توقف خطوط تولید خودرو بدون طراحی مدل جایگزین، گفت: به خصوص اینکه بعد از توقف خط تولید پراید و زمزمه توقف خط تولید پژو ۴۰۵، منجر به گلایه‌هایی میان مردم شده است چرا که معمولا خودروهای جایگزین گرانتر بوده اند.

وی افزود: البته خودروسازها معتقدند خودرو تیبا را به عنوان جایگزینی برای پراید عرضه کرده اند، اما قیمت‌ها متفاوت بوده و شرایط کیفی آن نیز تفاوتی نکرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: قیمت تمام شده خودرو در کشور ما بالا است در حالی که برخی معیارها همچون نرخ انرژی و دستمزد کارگر نسبت به سایر کشورها بسیار پایین‌تر از سایر کشورها است، قطعا این موارد باید در قیمت تمام شده اثرگذار باشد.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ابراهیم IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      آقای محترم کی گفته همه باید خودرو داشته باشن. چرامردم متوقه میکنید...
    • وحید IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      سلام ای کاش حرفها فقط و فقط شعار نباشه، مردم وملت همه جوره پای این انقلاب و نظام وایسادن از خون عزیزانشون گرفته تا شکمهای گرسنه والله حقشونه که ۱سال هم نظام و دولت پای ملت بایستد و مردم رو کمک کنه