۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی توسط ۲۱ اکیپ بازرسی دامپزشکی در همدان
مدیرکل دامپزشکی همدان خبر داد:

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی توسط ۲۱ اکیپ بازرسی دامپزشکی در همدان

همدان - رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه رمضان توسط ۲۱ اکیپ ثابت و سیار بازرسی دامپزشکی در حال انجام است.

محمودرضا رسولی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و ایجاد امنیت غذایی توسط ۲۱ اکیپ ثابت و سیار بازرسی دامپزشکی از ۱۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان ماه رمضان ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح بازرسی های بهداشتی و شرعی توسط کارشناسان دامپزشکی در قالب دو شیفت کاری صبح و عصر از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید می شود.

رسولی بااشاره به بازدید روز گذشته از کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان ملایر عنوان کرد: در این بازدید نظارت کامل بر روند استحصال بهداشتی مرغ، بسته بندی، وضعیت بهداشتی خودروهای حمل طیور زنده، حمل مرغ گرم و مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای خودروها انجام و تذکرات لازم در راستای ارتقاء کیفیت گوشت مرغ و رضایت مصرف کنندگان داده شد.

وی بااشاره به تاکید رئیس سازمان دامپزشکی کشور درخصوص اهمیت اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی عنوان کرد: در راستای اجرای موفق و دقیق این طرح تمام تلاشمان را جهت تامین سلامت و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه خواهیم کرد تا اعتماد در مردم تقویت شود و بدانند که چشمان دامپزشکی در این زمینه همیشه بیدار است.

طراحی و راه اندازی سامانه برخط بازرسی موادخام دامی
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تاکید به اجرای دقیق و منظم طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه برای نخستین بار در کشور در سال ۹۸ اداره کل دامپزشکی استان همدان موفق به طراحی و راه اندازی سامانه برخط بازرسی موادخام دامی شد، نحوه اجرای این طرح بصورت مرتب و لحظه ای رصد می شود.

رسولی بااشاره به اینکه در بازرسی‌های طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان همدان زمان و مکان بازرسی قابل رصد و حتی امکان تصویر برداری و ارسال به صورت آنلاین وجود دارد، عنوان کرد: نظارت لحظه‌ای به عملکرد جمعی و انفرادی بازرسان، شناسنامه‌دار شدن تمام واحدها اعم از مراکز عرضه، طبخ، عمل‌آوری و نگهداری، امکان مسیربندی بازدیدها و اعلام برنامه کاری جامع به بازرسان با استفاده از بارکد خوان و GPS از دیگر مزایای این نرم‌افزار در اجرای موفق این طرح است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اضافه کرد: امکان دسترسی به سوابق انتظامی (پلمب واحد) و سوابق قضایی (دادگاه و تعزیرات)، سوابق اخطار و ضبط محموله مرکز در زمان بازدید، امکان دسترسی به مقررات، بخشنامه‌ها و دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در هر زمان و مکان، امکان گزارش‌گیری و بررسی عملکرد بازرسی مواد خام شهرستان و یا استان در لحظه و قابلیت نصب نرم‌افزار بر روی موبایل و یا تبلت و بی نیازی به تجهیزات اضافی و یا صرف اعتبار خاص و همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ از دیگر مزایای مهم استفاده از این نرم‌افزار است.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha