۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
بخش خصوصی از تک نرخی شدن ارز استقبال می‌کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بخش خصوصی از تک نرخی شدن ارز استقبال می‌کند

اردبیل- پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بخش خصوصی مخالف ارز چند نرخی است و انتظار دارد دولت ارز را تک نرخی کند.

حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بحث حذف ارز ترجیحی بر این باوریم که بخش خصوصی نه تنها از این ارز فایده‌ای نبرده بلکه رانت موجود در توزیع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به نابسامانی بازار منجر شده است.

وی تصریح کرد: ما از اول مخالف تزریق ارز ترجیحی در کشور بودیم چرا که تزریق این ارز هیچ تأثیری در ارزاق عمومی مردم نداشت بلکه فرصتی را به دست آورد تا عده‌ای از طریق این ارز رانت انجام داده و به منابع کلانی دست پیدا کند.

باید تأمین دارو و درمان برای اقشار مختلف مردم رایگان اعلام شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: هر چند حذف ارز ترجیحی برای جامعه سنگین خواهد بود و افزایش کالا و ارزاق عمومی رخ می دهد اما دولت با یک تدبیر مناسب می تواند شرایطی را به وجود آورد تا حذف ارز ترجیحی کمترین آسیب را به اقشار مختلف جامعه وارد کند.

پیرمؤذن افزود: در بحث دارو مانند کشورهای خارجی باید تأمین دارو و درمان برای اقشار مختلف مردم رایگان اعلام شود تا بیماران دغدغه‌ای در این حوزه نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تأمین ارزاق عمومی مردم نیز بهتر است دولت بن کارت یا یارانه نقدی به حساب مردم واریز کند تا آثار و تبعات حذف ارز ترجیحی در زندگی مردم بیشتر از گذشته ملموس نباشد.

ضرورت حذف قوانین مزاحم و تسهیل فرآیند بهبود فضای کسب و کار
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با حذف ارز ترجیحی و تک نرخی شدن ارز کشور ما به ویژه فعالان اقتصادی به اقتصاد آزاد جهانی پیوسته و داد و ستد مناسبی را داشته باشند.

وی به جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی با رویکرد حذف قوانین مزاحم و تسهیل فرآیند بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و بیان کرد: این جلسات در ماه‌های اخیر با تاکید استاندار اردبیل در حال برگزاری است تا دستگاه‌های دولتی، ‌ بانک‌ها، امور مالیاتی و تأمین اجتماعی فرآیندها را اصلاح و قوانین مزاحم و مخل را از بین ببرند.

پیرمؤذن ادامه داد: در آخرین جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی قوانین مزاحم تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که عمده مشکل بخش خصوصی بررسی دفاتر در سال‌های گذشته است که با ابلاغ دولت، سازمان تأمین اجتماعی حق بررسی دفاتر مالی بنگاه‌های اقتصادی را در سال‌های گذشته ندارد و باید در همان سال دفاتر مورد بررسی قرار گیرد.

تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکلات بخش خصوصی با تأمین اجتماعی
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: انتظار داریم تا شفافیت کار و فعالیت‌ها را در این حوزه شاهد باشیم تا بخش خصوصی با حمایت‌های همه‌جانبه بتواند در سنگر تولید با دلگرمی بیشتر ورود پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: قرار شد کمیته‌ای برای حل مشکلات بخش خصوصی با تأمین اجتماعی با محوریت معاون اقتصادی استاندار اردبیل شکل بگیرد تا موانع و مشکلات برطرف و تسهیل‌گری را در حوزه ارائه خدمات بیمه‌ای و مالیاتی شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha