۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
توسعه کشاورزی بدون توجه به الگوی کشت ممکن نیست
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی همدان:

توسعه کشاورزی بدون توجه به الگوی کشت ممکن نیست

همدان- بایگانه، مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی بدون توجه به الگوی کشت ممکن نیست، گفت: توجه به الگوی کشت باید به نوعی مانند قانون تغییر کاربری محکم و قطعی شود.

علی بایگانه در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه باید قانونی وجود داشته باشد تا اگر کسی از الگوی کشت منطقه تخلف کرد بتوان با وی برخورد شود، افزود: هر طور که قانون گذار می‌تواند باید قانون تعیین کند.

وی با اشاره به اینکه طرح قانون الگوی کشت باید به مجلس ارائه شود، اضافه کرد: مجلس باید تصویب کند و بعد از تصویب آن را برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کند.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه الگوی کشت باید به نوعی مانند قانون تغییر کاربری محکم و قطعی شود، تاکید کرد: الگوی کشت باید قانون داشته باشد و جهاد کشاورزی طبق قانون با کشاورز و بهره بردار برخورد کند.

بایگانه با اشاره به اینکه یکی از روش‌ها برای حرکت به سمت اصلاح الگوی کشت اجرای کشت قراردادی است، ادامه داد: کشت قراردادی در راستای تحقق الگوی کشت هر منطقه مطرح شده و وزارت جهاد کشاورزی با یکسری افراد قرارداد می بندد تا نیاز کشور را تولید کنند و سپس محصولات را خریداری می‌کند.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان درخصوص مسئله تاثیر اصلاح الگوی کشت بر صادرات با بیان اینکه کسی که برای الگوی کشت برنامه ریزی می‌کند هم تامین بازار داخلی و هم بازار خارجی را در نظر می‌گیرد، افزود: اگر پتانسیل تولید کشور را در نظر بگیرند به صادرات هم توجه می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha