۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
هزینه کاشت ابرو در سال ۱۴۰۱ و عوامل موثر بر روی آن

هزینه کاشت ابرو در سال ۱۴۰۱ و عوامل موثر بر روی آن

ریزش ابرو می تواند مشکلی آزاردهنده تلقی شود؛ چرا که به طور مستقیم در زیبایی چهره و چشم ها تاثیرگذار است. کاشت ابرو یک روش موثر و طبیعی برای دستیابی به ابروهایی پرپشت و زیبا است.

به گزارش بازار، ریزش ابرو می تواند مشکلی آزاردهنده تلقی شود؛ چرا که به طور مستقیم در زیبایی چهره و چشم ها تاثیرگذار است. کاشت ابرو یک روش موثر و طبیعی برای دستیابی به ابروهایی پرپشت و زیبا است. یکی از دغدغه های داوطلبین کاشت ابرو در خصوص هزینه های آن است. از آنجایی که عوامل متعددی بر هزینه های کاشت ابرو تاثیر گذارند؛ قصد داریم در این مطلب به بررسی هزینه کاشت ابرو در سال ۱۴۰۱ و عوامل موثر بر آن بپردازیم. پس از شما دعوت می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ابرو چیست؟

افراد به دلایل متعددی دچار ریزش ابرو می شوند. برخی نیز از همان بدو تولد ابروهای نازک و کم پشتی دارند که با گذشت زمان نیز به ضخامت و حجم آن افزوده نمی شود. عده ای نیز به دلیل عدم رضایت از فرم ابروهای خود به دنبال راهکاری برای اصلاح فرم فعلی می گردند. این درحالی است که امروزه داشتن ابروهای پر و طبیعی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و زیبایی چهره را دوچندان می کند. به طور کلی دلایل ریزش ابرو یا کم پشتی آن را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • ژنتیک و موروثی بودن حجم ابروها؛ برخی از افراد به صورت ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارند.
  • بیماری های پوستی مانند پسوریازیس
  • بیماری های داخلی مانند مشکلات هورمونی، بیماری های عفونی و کم کاری یا پرکاری تیروئید
  • مصرف برخی داروها مثل داروهای روانپزشکی، تشنج و ...
  • سرطان های پوست مانند BCC و SCC
  • شیمی درمانی
  • ابتلا به عفونت ها مانند عفونت های قارچی
  • آسیب های فیزیکی مانند سوختگی یا شکستگی و یا ضربه
  • افزایش سن
  • استفاده بیش از حد از لوازم آرایش ابرو و اصلاح زیاد ابروها با موچین
  • بکارگیری روش های ترمیم ابرو مانند تاتو و میکروبلیدینگ
  • ابتلا به بیماری های خود ایمنی
  • رژیم غذایی نادرست و عدم مصرف پروتئین و اسیدهای چرب
  • استرس و فشار روحی
  • عدم رعایت نکات بهداشتی و قرارگیری در محیط های آلوده

در ابتدا باید ببینیم که کدام یک از دلایل فوق یا سایر دلایل ریزش ابرو، باعث بروز این مشکل شده اند. درصورتی که بروز بیماری ها باعث ریزش ابروها شوند باید در ابتدا راهکارهایی را برای درمان یا کنترل بیماری اتخاذ کرد و سپس به دنبال روش های ترمیم ابروها رفت. در نهایت یکی از راه های موثر که بنا به نظر پزشک می توان برای جبران کم حجمی و ریزش ابروها اتخاذ نمود، کاشت ابرو است.

کاشت ابرو راه حلی دائمی و طبیعی برای ترمیم ابروها است. در این روش به دلیل انتقال فولیکول های سالم به ناحیه مشخص شده در ابروها، امکان رشد مجدد تارهای مو فراهم شده و می توان به ابروهایی زیبا، پرپشت و خوش فرم دست یافت. در فرایند کاشت ابرو، گرافت های مورد نیاز برای کاشت، با استفاده از روش هایی مانند SUT یا Micro FIT از ناحیه کنار گوش، پشت گردن یا پشت سر برداشته شده و در امتداد ابرو کاشته می شوند. این موها از نظر ضخامت، نرمی، رنگ، تک تار مو بودن، زاویه و ... شباهت زیادی به موهای ابرو دارند؛ به همین دلیل نتایجی کاملا طبیعی را برای شما به ارمغان می آورند.

هزینه کاشت ابرو در سال ۱۴۰۱ و عوامل موثر بر روی آن

عوامل موثر بر تعیین هزینه های کاشت ابرو

در این بخش به عوامل تاثیرگذار در هزینه های کاشت ابرو می پردازیم تا شما زیباجویان عزیز این موارد را در هنگام انتخاب پزشک و کلینیک کاشت ابرو، مدنظر قرار دهید.

روش مورد استفاده برای کاشت ابرو

روش های متعددی برای کاشت ابرو وجود دارند که در تعیین هزینه های کاشت موثرند. روش های کاشت ابرو از روش های کاشت مو الهام گرفته اند. قدیمی ترین و تهاجمی ترین روش کاشت ابرو، متد FUT است. در این روش با ایجاد یک برش نواری در ناحیه بانک مو، تمام فولیکول های مورد نیاز برای کاشت در ناحیه مورد نظر در ابروها، به صورت یکجا برداشت می شوند. اما روش های جدید کاشت ابرو مانند SUT و Micro FIT مبتنی بر روش پایه FIT یا FUE هستند. در این روش ها، فولیکول ها به صورت تک به تک از بانک مو استخراج می شوند و به همین دلیل دیگر نیاز به ایجاد برش عریض نخواهد بود و تنها با ایجاد سوراخ های بسیار ریز، عمل برداشت فولیکول ها انجام می شود. از این رو در روش های جدید، درد و خون ریزی به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است. در روش های جدید کاشت ابرو، عملیات برداشت و کاشت فولیکول ها با دستگاه های اتوماتیک و با سرعت و دقت بالاتری انجام می شوند؛ در نتیجه هزینه بالاتری نیز می طلبند.

وضعیت ناحیه بانک مو

ویژگی های بانک موی شما یکی از نکات تاثیرگذار در تعیین هزینه های کاشت ابرو است. زیرا وضعیت بانک مو یکی از عومل تعیین کننده در انتخاب روش مناسب کاشت ابرو برای شما است.

تراکم ابروها

با توجه میزان خالی بودن ابروها و مدل انتخابی برای کاشت، تعداد فولیکول های مورد نیاز می توانند متفاوت باشند. اگر شما تمایل به داشتن ابروهای بسیار پهن داشته باشید، مطمئنا زمان و انرژی بیشتری برای برداشت فولیکول ها توسط پزشک صرف می شود و این موضوع تاثیر مستقیم بر هزینه کاشت دارد. بطور معمول بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ فولیکول مو برای کاشت ابرو مورد نیاز است.

مدل ابرو

مدل ابرو از دو جهت بر روی هزینه کاشت تاثیرگذار است. اول به دلیل تاثیر بر تعداد فولیکول های مورد نیاز؛ چرا که ابروهای پهن و کشیده تر مطمئنا به فولیکول های بیشتری نیاز دارند. دوم هم به دلیل زاویه کاشت فولیکول ها؛ زیرا فولیکول های کاشته شده در ناحیه تاج یا انتهای ابرو به دلیل زاویه خاصی که دارند به زمان و دقت بیشتری برای کاشت نیاز خواهند داشت. بنابراین اگر در مدل انتخابی شما، به تعداد بیشتری از فولیکول ها در این نواحی نیاز داشته باشید، هزینه کاشت ابرو افزایش خواهد یافت.

هزینه کاشت ابرو در سال ۱۴۰۱ و عوامل موثر بر روی آن

دستمزد پزشک

دستمزد پزشک معمولا با میزان مهارت و تجربه وی در کاشت ابرو رابطه مستقیم دارد. اما نکته مهم آن است انتخاب پزشک یکی از مهمترین مراحل یا شاید مهمترین مرحله در فرآیند کاشت ابرو می باشد؛ چرا که کاشت ابرو عملی حساس و ظریف است و نیازمند مهارت و دقت فراوان است.

کلینیک کاشت ابرو

کلینیک کاشت ابرو از جهت برخورداری از پزشکان متخصص و باتجربه، تجهیزات و ابزار مدرن و استریل شده، کارکنان خوش اخلاق و دلسوز، نظم و هماهنگی جلسات لازم قبل و بعد از کاشت، منطقه قرارگیری در کشور و شهر و ... می تواند هزینه های متفاوتی را دریافت نماید.

توجه داشته باشید که کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که با هدف افزایش جذابیت و گیرایی چهره انجام می شود؛ از این رو باید به بهترین نحو و تحت نظر متخصص ترین و باتجربه ترین پزشکان و جراحان صورت گیرد. در غیر اینصورت، نتایج زیان بار آن مانند عدم رضایت و غیر طبیعی بودن ظاهر ابروها یا مشکلات جدی همچون عفونت به جای خواهد ماند. بنابراین اگر با کلینیک کاشت ابرویی مواجه شدید که نسبت به رنج معمول سایر کلینیک ها، هزینه های بسیار پایین تری را از شما دریافت می کند، در کیفیت کار آنها شک کنید. به طور کلی برای اطلاع از هزینه های تقریبی کاشت ابرو، باید به صورت حضوری توسط تیم پزشکی و مشاوره کلینیک مدنظر تحت بررسی قرار گیرید تا با توجه به ویژگی های ابروی شما و نتایج مورد انتظارتان هزینه کاشت معین گردد.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha