۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
هوشمندسازی ارائه خدمات و ممیزی تمامی مراکز دریانوردی کشور
مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر مطرح کرد

هوشمندسازی ارائه خدمات و ممیزی تمامی مراکز دریانوردی کشور

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی از هوشمندسازی خدمات دریانوردان شاغل روی شناورهای تجاری، خدماتی و صیادی به عنوان مهمترین اقدامات این سازمان در سال ۱۴۰۰ نام برد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر مرزبان گفت: هوشمندسازی ثبت‌نام دریانوردان شناورهای تجاری، صیادی و خدماتی در آزمون‌های شایستگی دریانوردی؛ برگزاری آزمون‌های هماهنگ کشوری در کلیه بنادر و در کلیه سمت‌ها و هوشمندسازی صدور اسناد در بخش شناورهای صیادی و شناورهای خدماتی، از اهم اقدامات اجرایی اداره کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی بوده است.

به گفته وی، تحقق اولویت‌گذاری واکسیناسیون ۸۵ هزار دریانورد با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعزام ۱۴۰ نفر دانشجوی رشته علوم دریایی برای کارورزی روی کشتی‌ها از دیگر اقدمات توسعه‌ای محسوب می‌شود.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی و امتحانات شایستگی دریانوردان درشرایط کرونایی کشور، از برپایی ۹۳۱۹ نفر آزمون و برگزاری ۱۲۵۰ دوره آموزشی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی با بیان اینکه در بخش صدور اسناد دریانوردان، مجموعاً در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۱ هزار سند صادر شده است، در خصوص بسترسازی جهت اجرای صحیح و مؤثر ممیزی و بررسی سوانح، گفت: اهم اقدامات اجرایی در این زمینه، تهیه و تدوین دستورالعمل ممیزی مراکز آموزش دریانوردی، تهیه و تدوین دستورالعمل ممیزی مراکز آزمون و صدور اسناد دریانوردان کشور، تهیه و تدوین دستورالعمل ممیزی اجرای الزامات کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی و اصلاحیه اولیه دستورالعمل نحوه بررسی سوانح دریایی بوده است.

مرزبان با اشاره به اهم اقدامات اجرایی در خصوص ممیزی اجرای الزامات ملی و بین المللی توسط مراکز آموزشی دریایی از طریق برون سپاری، یادآور شد: برای اولین بار، ممیزی ۶۰ مرکز آموزشی دریانوردی و ۷ مرکز آزمون و صدور اسناد دریانوردان کشور (در تهران و ۶ استان ساحلی) از طریق موسسه رده‌بندی ایرانیان انجام شد. همچنین در سال ۱۴۰۰ تمامی مراکز آموزش دریانوردی کشور در هر استان، تهران، مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان مورد ممیزی قرار گرفتند.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی «ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای قانونی اجرای صحیح و درست الزامات کنوانسیون کار دریایی» را از دیگر اقدامات اجرایی عنوان کرد و از ایجاد سامانه مصوبات و اسناد بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی خبر داد که در مرحله آزمایشی قرار دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی درباره اقدامات انجام شده مرتبط با کرونا، از ارسال تمامی بخشنامه‌های مهم آیمو و سایر سازمان‌های بین المللی به تمامی ذینفعان داخلی و ارسال تمامی بخشنامه‌های صادره در کشور در رابطه با موضوع دریانوردی و دریانوردان به آیمو خبر داد و تخصیص دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) را از جمله این اقدامات برشمرد.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha