۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹
احتمال ریزش قیمت ارز آواکس تا محدوده ۶۰ دلار| شرایط برای ورود به بازار مساعد نیست
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال ریزش قیمت ارز آواکس تا محدوده ۶۰ دلار| شرایط برای ورود به بازار مساعد نیست

پیشرفت قیمت ارز دیجیتال آواکس (AVAX) اخیراً با مشکل مواجه شده است، حتی با ادامه رشد اکوسیستم این ارز، آواکس اکنون با ۶۷.۰۷ دلار معامله می شود که حدود ۳۲ درصد کمتر از بالاترین سطح امسال آن است.

به گزارش بازار، پیشرفت قیمت ارز دیجیتال آواکس (AVAX ) اخیراً با مشکل مواجه شده است، حتی با ادامه رشد اکوسیستم این ارز، آواکس اکنون با ۶۷.۰۷ دلار معامله می شود که حدود ۳۲ درصد کمتر از بالاترین سطح امسال آن است. علاوه بر این، قیمت آن به کمترین میزان خود از ۲۴ فوریه رسیده و ارزش کل بازار آن را به حدود ۱۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

آوالانچ یک شبکه مستثل بلاکچین با رشد سریع است که به دنبال تبدیل شدن به جایگزین بهتری برای اتریوم و دیگر شبکه‌های لایه یک است. بزرگترین عامل شهرت آن نیز، سرعت فوق العاده سریع و هزینه تراکنش کمتر است. در حالی که برنامه های اتریوم کمتر از ۲۰ تراکنش در ثانیه (tps) را پردازش می کنند، آوالانچ قادر است بیش از ۴۵۰۰ تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

آخرین اخبار آواکس
به نظر می رسد ماجرای آواکس و برنامه راش آن در بین توسعه دهندگان طنین انداز شده است. طبق گفته موسسه DeFi Llama، اکنون بیش از ۲۰۰ برنامه DeFi در اکوسیستم آن وجود دارد که حجم آنها بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

این باعث می‌شود آوالانچ پس از اتریوم، ترا و زنجیره BNB، چهارمین پلتفرم بزرگ جهان باشد و اگر این رشد ادامه یابد، به زودی از BNB پیشی خواهد گرفت، پلتفرمی که اخیرا نشانه هایی از کند شدن در آن ظاهر شده است

نکته قابل توجه در مورد اکوسیستم DeFi آوالانچ این است که دامیننس بازار آن حدود ۲۸٪ است. در مجموع، پنج پلتفرم با TVL بیش از ۱ میلیارد دلار وجود دارد. تعداد زیادی از آنها دارای حجم ۱۰۰ میلیون دلار و بالاتر هستند. در مقایسه، پلتفرم هایی مانند Terraو Anchor Protocol بیش از ۵۰% دامیننس بازار را در اختیار دارند.

یکی دیگر از عوامل قابل توجه در مورد اکوسیستم آوالانچ این است که اکوسیستم آن در سایر صنایع مانند NFT و متاورس نیز به سرعت در حال رشد است. به عنوان مثال، اوایل این ماه، توسعه دهندگان یک صندوق ۲۹۰ میلیون دلاری راه اندازی کردند تا به سازندگان متاورس بیشتر انگیزه بدهند.

پیش بینی قیمت AVAX

احتمال ریزش قیمت ارز آواکس تا محدوده ۶۰ دلار| شرایط برای ورود به بازار مساعد نیست

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت آواکس طی چند روز گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. با کاهش ارزش این ارز در بازار، قیمت توانست به زیر سطح حمایت کلیدی در ۷۰.۵۸ دلار حرکت کند که پایین ترین سطح از ۷ مارس به حساب می آید. همچنین در حالی که اندیکاتور MACD در یک روند نزولی قرار داشته است، اکنون به زیر میانگین متحرک ۲۵ و ۵۰ روزه خود حرکت کرده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت آواکس در کوتاه مدت به کاهش خود ادامه دهد؛ چراکه خرس ها سطح حمایت کلیدی بعدی را در ۶۰ دلار هدف قرار می دهند. اگر قیمت بالاتر از مقاومت کلیدی در ۷۵ دلار حرکت کند، این دیدگاه باطل خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha