۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
واگذاری ۴۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به مردم
فرماندار اصلاندوز خبر داد

واگذاری ۴۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به مردم

اردبیل - فرماندار شهرستان اصلاندوز از واگذاری چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به مردم خبر داد.

سید عباس مینایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اراضی پایاب سد خداآفرین، فاز نخست آبیاری مدرن پایاب در شهرستان اصلاندوز برای آبیاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی، در سفر سرپرست سابق وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان اصلاندوز افتتاح شد.

وی با اشاره به واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به ساکنان روستاها با تلاش استاندار اردبیل افزود: در حوزه شهرستان اصلاندوز حدود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی به مردم و عشایر واگذار شده است که به صورت مدرن و استفاده از سنتر، آبیاری می شوند.

فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: خوشبختانه از سه هزار هکتار اراضی کشت شده، حدود یک هزار هکتار برای اولین بار به زیر کشت کلزا و دو هزار هکتار نیز به زیر کشت غلات و سیفی جات رفته است که از نظر کارشناسان جهاد کشاورزی این محصولات مناسب و مطلوب خواهد بود.

مینایی از واگذاری صددرصدی اراضی پایاب سد خداآفرین در حوزه شهرستان اصلاندوز طی سال جاری خبر داد و گفت: اراضی مرتعی هم از طریق نظام بهره برداری تدوین شده و امسال به مردم و عشایر شهرستان اصلاندوز واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: پایاب سدخداآفرین گل سر سبد پروژه های عمرانی شمال غرب کشور و نمونه و مصداق بارز تحقق شعار سال است.

فرماندار شهرستان اصلاندوز در پایان بیان کرد: پایاب سد خداآفرین تحولی مهم در تولید و اقتصاد کشاورزی استان اردبیل به خصوص شهرستانهای اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار ایجاد کرده و فضای بسیار مناسبی برای کسب و کار کشاورزی و اشتغالزایی جوانان در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است، طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با درخواست رئیس‌جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده است که با اتمام این طرح، حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی دیم شمال استان اردبیل به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند.

کد خبر: ۱۴٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha