۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۱۶۲ هزار تن اتیلن در پتروشیمی ایلام تولید شد
مدیرعامل پتروشیمی ایلام:

۱۶۲ هزار تن اتیلن در پتروشیمی ایلام تولید شد

ایلام- مدیرعامل پتروشیمی ایلام با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید اتیلن در واحد الفین پتروشیمی ۴۵۸ هزار تن در سال است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶۲ هزار تن اتیلن در این واحد تولید شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، حسن نجفی در جریان بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج‌فارس از پتروشیمی ایلام ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای مجتمع اظهار داشت: مشکل کمبود خوراک و آب دو مسئله مهم پیش‌روی شرکت پتروشیمی است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد نیروی انسانی شاغل در این مجتمع بومی استان هستند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام تامین خوراک از طریق تانکر، دریافت اتان مایع از چشمه خوش دهلران سه روش جایگزین کوتاه‌مدت برای حل مسئله کمبود خوراک عنوان و تاکید کرد: تامین خوراک از طریق چشمه‌خوش دشت عباس دهلران با ظرفیت ۱۷۰ تن در ‌روز اصلی‌ترین گزینه برای جبران کمبود خوراک در استان است.

وی ادامه داد: توسعه میادین گازی تنگ بیجار یک برنامه بلند مدت است و در کوتاه مدت باید خوراک پتروشیمی ایلام از چشمه خوش دهلران تامین شود.

نجفی تصریح کرد: کاهش میزان خوراک دریافتی، ریسک خارج شدن از مدار در واحدهای تولیدی مجتمع را افزایش خواهد داد.

وی با ذکر این نکته که مجتمع استراتژیک پتروشیمی ایلام باید به چشم هلدینگ دیده شود، افزود: با وجود ظرفیت‌های عظیم نفت،گاز و پتروشیمی، ایلام قابلیت رقابت با شرکت‌های بزرگ پتروشیمی کشور را خواهد داشت.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام ادامه داد: تنوع محصولات تولیدی شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین‌ پیرولیز و نفت کوره در واحد الفین، پتروشیمی ایلام را به یک مجتمع استراتژیک در کشور تبدیل کرده است.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha