۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
تأمین نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی| تولیدکنندگان اردبیلی نگران نباشند
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

تأمین نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی| تولیدکنندگان اردبیلی نگران نباشند

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: جوجه‌ریزی در ماه آینده نیز با تأمین نهاده‌ها به شکل ارز ترجیحی انجام شده و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به هیچ وجه اجازه کاهش جوجه‌ریزی را در ماه‌های آینده نخواهیم داد و تولیدکنندگان بخش کشاورزی نباید نگران حذف ارز ترجیحی باشند که وزارت جهاد کشاورزی سعی دارد تا راهکارهای مناسب را در حمایت و پشتیبانی از تولید گوشت سفید و قرمز انجام دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در توزیع اقلام ضروری مردم در ایام تعطیلات نوروزی و بعد از آن در ماه مبارک رمضان مشاهده نمی شود و سعی ما بر این است تا گوشت سفید، قرمز، برنج، شکر، روغن و میوه شب عید هموطنان را با قیمت مصوب و در قالب زنجیره‌های مناسب انجام دهیم.

نیکشاد گفت: با همکاری بسیج اصناف، تعزیرات، صمت و جهاد کشاورزی گشت‌های تلفیقی راه‌اندازی شده تا تشدید نظارت‌ها را در جلوگیری از افزایش قیمت شاهد باشیم تا سفره مردم در این ایام با خلأ و نارسایی روبه‌رو نشود.

وی تاکید وزیر جهاد کشاورزی را بر جوجه‌ریزی به موقع در فروردین با تأمین نهاده‌های مورد نیاز یادآور شد و خاطرنشان کرد: اگر کمبودی نیز در تأمین نیازمندی مردم به ویژه تخم‌ مرغ، سیب‌زمینی و سایر تولیدات بخش کشاورزی باشد، با اقدام به موقع تأمین آن از سایر استان‌ها انجام می شود تا ما به ضرورت نیاز مردم پاسخگوی آنها باشیم.

نیکشاد با رد شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز در اوایل سال آینده اضافه کرد: تلاش بر این است تا با جوجه‌ریزی مناسب در ماه‌های آینده نیز به نیاز بازار پاسخ دهیم که در اسفندماه با جوجه‌ریزیی ۲ میلیون و ۷۰۰ قطعه‌ای، تولید ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید را در استان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: مازاد مصرف استان که یک‌هزار تن پیش‌بینی شده در اختیار مصرف‌کنندگان استان‌های تهران، البرز، قزوین و آذربایجان شرقی قرار می گیرد و به تناسب آن ما نیز بخشی از نیازمندی تخم مرغ و سایر مواد پروتئینی را از استان‌های دیگر تأمین می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: زنجیره تولید برای همه ما بسیار ارزشمند است و در این زمینه تأمین امنیت غذایی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و متولیان اینحوزه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha