۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
اعلام آمادگی برای انتقال تجربه‌های وزارت تعاون به عمان
مدیرکل امور بین الملل وزارت کار عنوان کرد

اعلام آمادگی برای انتقال تجربه‌های وزارت تعاون به عمان

مدیرکل امور بین الملل وزارت کار در دیدار با سفیر سلطنت عمان در ایران اعلام آمادگی کرد: تجربه‌های مجموعه وزارت کار و سازمان‌های زیرمجموعه به سازمان‌های متناظر در این کشور منتقل می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حامد فروزان در دیدار با «ابراهیم المعینی» سفیر عمان در ایران به روابط تاریخی، فرهنگی و دوستانه دو کشور اشاره کرد.

وی بیان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام رئیسی، مبنی بر افزایش تعاملات تجاری و همکاری‌های دوجانبه، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های وزارت مردم را تشریح کرد.

وی به سفر وزیر کار وقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۳۹۲ به عمان و امضای دو تفاهم‌ نامه در حوزه‌های آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و اشتغال با وزارت نیروی کار وزارت عمان اشاره کرد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت مردم افزود: ۲ برنامه اقدام مشترک همکاری بر اساس یادداشت تفاهم نامه‌های منعقده به همراه تاریخ‌های پیشنهادی جهت برگزاری اولین نشست کارگروه‌های همکاری ارسال شده و درخواست داریم با هماهنگی مسئولین مرتبط عمان، زمان نشست مشخص شود.

فروزان به ایجاد بندر کشتیرانی مختص سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: به زودی دعوت‌ نامه رسمی همراه با تاریخ پیشنهادی بابت حضور وزیر کار عمان در ایران ارسال و این موضوع در دستور کار وزارت مردم قرار دارد.

ابراهیم المعینی سفیر عمان در ایران در این نشست تصریح کرد: معتقدیم همکاری‌های ۲ جانبه میان کشورها باید افزایش پیدا کند و آمادگی تأسیس کارخانه‌های ایرانی در حوزه‌های دارویی در کشور عمان را داریم.

سفیر عمان تأکید کرد: فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرتبط با چند وزارتخانه در عمان می‌شود و ما امیدواریم در موضوعات متناظر تفاهم‌ نامه‌هایی بین وزارتخانه‌ها امضا شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha