۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
رشد ۱۶۳ درصدی سود ثامید نسبت به سال گذشته | گروه توسعه و عمران امید همچنان در مدار سود دهی
بازار گزارش می دهد

رشد ۱۶۳ درصدی سود ثامید نسبت به سال گذشته | گروه توسعه و عمران امید همچنان در مدار سود دهی

براساس آمار منتشر شده در سامانه کدال، شرکت توسعه و عمران امید توانسته به حدود یک هزار و شش میلیارد تومان درآمد عملیاتی تا پایان آذرماه سال جاری دست یابد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت توسعه و عمران امید در کدال آمار منتهی به نه ماهه سال را منتشر کرده است، براساس آمار منتشر شده در کدال این شرکت حدود یک هزار و شش میلیارد تومان درآمد عملیاتی تا پایان آذر ماه سال جاری داشته است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۳ درصد تغییر را نشان می دهد.

این شرکت در بها تمام شده خود حدود ۵۸ درصد صرفه جویی کرده، بنابراین سود ناخالص این شرکت حدود ۸۱۹ میلیارد تومان بوده است. سرمایه این شرکت اکنون حدود سه هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان است.

هزینه مالیات بر درآمد این شرکت در سال جاری حدود ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است، مالیاتی که بخش قابل توجه بودجه دولت قرار است از طریق این موضوع که توسط شرکت های پرداخت می شود، تامین شود. هرچند که نسبت به مالیات بر درآمد همچنان اختلاف نظر بین کارشناسان مالی و البته مدیران شرکت ها وجود دارد.

سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات توسط گروه توسعه و عمران امید تا پایان آذر ماه سال جاری حدود ۸۱۳ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته با ۲۲۷ درصد تغییر رو به رو بوده است

سود ۸۱۳ میلیارد تومانی تا پایان آذر ماه
سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات توسط گروه توسعه و عمران امید تا پایان آذر ماه سال جاری حدود ۸۱۳ میلیارد تومان بوده است. این مقدار نسبت به سال گذشته ۲۲۷ درصد تغییر کرده است، گفتنی است که گروه توسعه و عمران امید هزینه های مالی صفر در سال جاری ثبت کرده است.

گروه توسعه و عمران امید در سال جاری سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی معادل ۱۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان در سال جاری به ثبت رسانده است. عدد قابل توجهی که برای این گروه می تواند نشان از پتانسیل مناسب برای درآمد زایی جهت بهبود وضعیت مالی داشته باشد.

با توجه به اینکه تاکنون در کدال آمار مالی سال جاری منتشر نشده است، آماری که تاکنون در این سایت منتشر شده مربوط به ابتدای سال مالی تا پایان آذر ماه سال جاری بوده است. اما هرگونه مزایده یا تغییر مالی توسط گروه توسعه و عمران امید در کدال منتشر شده است.

آنچه که تاکنون از این گروه در کدال منتشر شده بیشتر مزایده های انجام شده و تغییر هیات مدیره در کنار فعالیت های ماهانه تفکیک شده مالی بوده است، در آخرین مزایده این گروه توسعه و عمران که در تاریخ ۲۲ دی ماه شرکت در آن آغاز و اعلام نتیجه در ۱۳ بهمن ماه انجام شد، مربوط به مزایده ای در خصوص واحدهای مسکونی، اقامتی و دبستان بوده است.

شرکت توسعه و عمران امید به صورت اختصاصی به ساخت و ساز واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، اقامتی و گردشگری در هشت استان کشور فعالیت دارد که عمده فعالیت های آن مختص به شهر تهران است

توسعه و عمران در هشت شهر
لازم به ذکر است که شرکت توسعه و عمران امید به صورت اختصاصی به ساخت و ساز واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، اقامتی و گردشگری در هشت استان کشور فعالیت دارد که عمده فعالیت های آن مختص به شهر تهران و بعد از آن شهرهای مشهد مقدس، بندرعباس، اصفهان، تبریز ، ارومیه ، قم و شیراز را شامل می شود.

همچنین در خصوص شیوه فعالیت این مجموعه می توان به این نکته اشاره کرد که این شرکت برای فعالیت از طریق مجمع و هیئت مدیره نسبت به اجرای پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی اقدام می کند؛ به طوری که شرکت پس از تهیه زمین و اخذ پروانه طی آگهی هایی از طریق روزنامه های کثیر الانتشار اقدام به انتخاب شریک می کند که در حال حاضر تعدادی پروژه در مناطق شمالی شهر تهران که اغلب با مشارکت بخش خصوصی هستند را در دست ساخت دارد.

شایان ذکر است که شرکت توسعه و عمران امید با بهره مندی از پیشینه مطلوب در صنعت ساختمان و با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری چون تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالا های ایرانی، اجرای معماری ایرانی و اسلامی و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران تا سال ۱۴۰۴ و در راستای سیاست های ابلاغی سازمان بالا دستی گروه توسعه و تدبیر قصد دارد تا به عنوان یکی از پیشگامان سرمایه گذاری در صنعت ساخت و سازهای پروژه های ساختمانی کشور شناخته شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha