۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
توافق‌نامه تولید ماژول و سلول خورشیدی در ایران با یک شرکت آلمانی منعقد شد
رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران:

توافق‌نامه تولید ماژول و سلول خورشیدی در ایران با یک شرکت آلمانی منعقد شد

به همت کمیسیون انرژی اتاق ایران تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشکده میکروالکترونیک ایران و شرکت آلمانی دکتر هنگبارت در حوزه تولید سلول خورشیدی منعقد شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، کمیسیون انرژی اتاق ایران از برنامه‌ریزی برای انتقال تکنولوژی‌های نو به ایران در حوزه انرژی خبر داد و گفت: به همت این کمیسیون توافق‌نامه همکاری در سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور در رابطه با تولید ماژول و سلول خورشیدی بین پژوهشکده میکروالکترونیک ایران و شرکت آلمانی دکتر هنگبارت امضا شد.

در این رابطه آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با تاکید بر اینکه تلاش برای انتقال فناوری‌های نو به ایران یکی از اولویت‌های اصلی این کمیسیون است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی اتاق ایران در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه دارندگان تکنولوژی‌های روز برنامه‌ریزی کرده و توانستند یکی از شرکت‌های تولیدکننده سلول‌های خورشیدی که فناوری نویی در این حوزه دارد را به ایران جذب کرده و زمینه همکاری مشترک این شرکت را با یکی از شرکت‌های ایرانی فراهم کنند.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی با هدایت کمیسیون انرژی اتاق ایران در سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور، توافق‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشکده میکروالکترونیک ایران و شرکت آلمانی دکتر هنگبارت منعقد شد تا بعد از عید سیستم تولید رباتیک پنل‌های خورشیدی در شیراز راه‌اندازی شود.

او تفاهم صورت گرفته را برنامه توسعه توانمندی‌های فناوری و مهندسی نیروگاه‌های خورشیدی دانست و گفت: این تفاهم‌نامه به صورت جامع سازوکاری را ارائه می‌دهد که به واسطه آن ارتقای توان فناوری داخلی در قراردادهای ذکر شده، تضمین شود.

نجفی تصریح کرد: دراین تفاهم تاکید شده تا برای انتقال کامل تکنولوژی موردنظر از حداکثر توان نیروی انسانی ایرانی، منابع و مواد داخلی استفاده شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران همچنین از راه‌اندازی کنسرسیومی از بخش خصوصی در حوزه انرژی خبر داد و افزود: هدف این است که با حضور هیات آلمانی در ایران بعد از عید توافق‌نامه همکاری بین این شرکت و کنسرسیوم بخش خصوصی منعقد شود تا با انتقال تکنولوژی ضمن تولید پنل خورشیدی و خودکفایی دراین بخش، صادرات پنل خورشیدی را در دستورکار قرار دهیم.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha