۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو واردات است
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو واردات است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید در شرایط فعلی بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو، واردات است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معصومه پاشائی بهرام درباره دخالت دولت در خودروسازی‌ها، گفت: دولت در ایران خودرو و سایپا سهام محدودی دارد و براساس قانون تجارت باید به میزان سهام خود در این شرکت‌ها دخالت کند این درحالی است که تاکنون قانون تجارت به درستی در حوزه خودروسازی‌ها رعایت نشده و این رویه موجب زیان‌ده شدن خودروسازان طی چند دهه گذشته شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نگاه آقای رئیسی به موضوع خودروسازی را هوشمندانه دانست و افزود:در شرایط فعلی بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو، واردات است که تاکنون بلااستفاده مانده، دولت در جایگاه تنظیم‌گری است و اگر خودروسازی‌ها برنامه‌ای برای بهبود کیفیت نداشته باشند باید زمینه موردنیاز برای واردات خودرو را فراهم کند.

وی اضافه کرد: اگر خودروسازان به دنبال رعایت استانداردهای ۸۵ گانه خودرو باشند، باید برخی از پلتفرم‌های کنونی را از خط تولید خارج کنند و پلتفرم‌های جدید را جایگزین کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به جلسه خود با مدیرعامل ایران خودرو، یادآور شد: وی در این نشست مطرح کرد که ایران خودرو به دنبال پلتفرم‌های جدید که استانداردهای ۸۵ گانه را تامین می‌کند، است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به مردم نوید می‌دهیم که شاهد تردد خودروهایی در شان مردم و متناسب با استاندارد روز دنیا در جاده‌ها خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha