۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
دریافت مالیات بر ارزش افزوده ظلم به رستوران‌داران است
رئیس اتحادیه رستوران‌داران:

دریافت مالیات بر ارزش افزوده ظلم به رستوران‌داران است

میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران‌داران گفت: چون رستوران‌داران موظف به دریافت مالیات بر ارزش افزوده هستند، مردم از کترینگ بیشتر خرید می کنند که باعث ظلم می شود.

به گزارش بازار، علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران داران در خصوص دریافت مالیات بر ارزش افزوده رستوران های غذای سریع -فست فود- گفت: فقط آن هایی که زنجیره ای هستند، باید مالیات بگیرند.

وی رستوران ها را نیز موظف به دریافت این مالیات دانست و افزود: سازمان مالیاتی باید یک نسخه از گواهی پرداخت را به این رستوران ها ارائه دهد تا مشتری از آن اطلاع داشته باشد.

میرابراهیمی ادامه داد: این گواهی باید هر سه ماه یا شش ماه یک بار اعتبار داشته و دارای تاریخِ روز باشد.

رئیس اتحادیه رستوران داران همچنین تاکید کرد کترینگ ها نباید مالیات بر ارزش افزوده از مشتری دریافت کنند و خاطرنشان کرد: ما نیز اعتراض داریم چون معتقدیم غذا قوت روزانه مردم است و نباید مالیات بر ارزش افزوده از آن دریافت کرد.

میرابراهیمی گفت: از روغن، گوشت، ماهی یا برنج مالیات نمی گیرند ولی می گویند چون این مواد غذایی فراوری شده و تولیدی اتفاق می افتد، باید مالیات آن پرداخت شود.

در این میان ممکن است یک رستوران و کترینگ کنار یکدیگر باشند و چون رستوران دار موظف به دریافت مالیات بر ارزش افزوده است، مردم از کترینگ بیشتر خرید می کنند که باعث ظلم می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما زمان دولت احمدی نژاد و روحانی به مجلس رفتیم و حتی به اقای بذرپاش نامه دادیم ولی باز هم می گویند رستوران داران چاره ای جز مالیات بر ارزش افزوده ندارند.

میرابراهیمی همچنین تاکید کرد که مردم می توانند گواهی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را از رستوران داران مطالبه کنند؛ در غیر این صورت می توانند شکایت کرده و موضوع را پیگیری کنند.

وی در عین حال متذکر شد: رستوران سازمان صداوسیما که در دوران کرونا میز و صندلی خود را جمع کرده و عضو اتحادیه رستوران داران هم نیست، نباید مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند.

میرابراهیمی در خصوص دلیل این اظهارات گفت: آن هایی که با سازمان قرارداد می بندند، پیمانکار هستند و در صورتِ دریافت مالیات بر ارزش افزوده حتما باید گواهی پرداخت داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha