۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۱
ناحیه صنعتی سیروان در انتظار حمایت مسئولان
بازار گزارش می‌دهد؛

ناحیه صنعتی سیروان در انتظار حمایت مسئولان

ایلام- ناحیه صنعتی سیروان پس از سال ها هنوز اجرای طرح های تولیدی در آن رونق نگرفته و مردم شهرستان در انتظار طرح های اشتغالزایی هستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: ناحیه صنعتی سیروان پس از مدت‌ها بلاتکلیفی هنوز استقرار و احداث واحدهای صنعتی در آن رونق نگرفته است. تاکنون فقط ۲ واحد تولیدی در این ناحیه صنعتی فعال شده‌اند.

با گذشت زمان اکثر سرمایه گذاران طرح‌های تولیدی در این ناحیه صنعتی به دلایل مختلف یا کار خود را متوقف و یا به طور کامل کار را رها کرده‌اند.

شهرستان سیروان به رغم اینکه دارای پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی در زمینه کشاورزی، دامپروری، معدن و ... است اما از زیرساخت‌های اقتصادی محروم است و همچنان با مشکل نبود سرمایه‌گذاری دست و پنجه نرم می‌کند.

متاسفانه ناحیه صنعتی سیروان به حال خود رها شده است
یکی از شهروندان سیروان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شهرستان سیروان از جمله شهرستان‌های تازه تاسیس ایلام است که متاسفانه از داشتن واحدهای تولیدی محروم است.

زیرساخت‌های لازم مثل آب، برق و گاز برای استقرار واحدهای صنعتی فراهم شده است، همچنین سازمان صمت استان ایلام مشوق‌های لازم را در اختیار مجریان اجرای طرح‌های صنعتی قرار می‌دهد

عباس زیدی افزود: متاسفانه ناحیه صنعتی سیروان به حال خود رها شده و به دلیل اینکه زیرساخت و مشوقی برای سرمایه گذاران فراهم نشده، هنوز رونق نگرفته است.

وی با اشاره به مشکلات بیکاری در منطقه سیروان، افزود: مسئولان باید از استقرار واحدهای تولیدی در این ناحیه صنعتی استقبال کنند و با روش مختلف از واحدها حمایت لازم را انجام دهند.

ناحیه صنعتی سیروان در انتظار حمایت مسئولان

وی گفت: در حالی شهرک‌های صنعتی می‌توانند نقش موثری در اشتغال جوانان منطقه داشته باشند اما ناحیه صنعتی این شهرستان هیچ کمکی به اشتغال جوانان منطقه نکرده است.

وی افزود: به علت نبود زیرساختها هیچ سرمایه گذاری حاظر به سرمایه گذاری در این شهرستان نیست، از مسئولان انتظار داریم زیرساخت های لازم را در شهرستان برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنند.

زیرساخت‌های لازم در ناحیه صنعتی سیروان فراهم شده است
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در ناحیه صنعتی سیروان ۲ واحد فعال وجود دارد، در مجموع ۲۳ قرارداد سرمایه گذاری در این ناحیه منعقد شده که تعداد ۱۰ قرارداد آنها در حال تکمیل و ساخت سوله هستند.

اقبال اسماعیلی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم مثل آب، برق و گاز برای استقرار واحدهای صنعتی فراهم شده است، همچنین سازمان صمت استان ایلام مشوق‌های لازم را در اختیار مجریان اجرای طرح‌های صنعتی قرار می‌دهد.

از ۲۴ واحد واگذار شده تنها ۲ واحد فعال است که این موضوع نشان می‌دهد به سرمایه گذاران واقعی توجه نشده است

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: امید است با رایزنی و پیگیری مسئولان استان شاهد جذب سرمایه‌گذاران جدید جهت فعالیت در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان باشیم.

به سرمایه گذاران واقعی توجه نشده است
سرپرست فرمانداری سیروان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هم اکنون افراد بسیار زیادی هستند که آمادگی این را دارند که در این ناحیه صنعتی سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

شهرستان سیروان یکی از شهرستان‌های تازه تاسیس استان ایلام است و چند سالی است که زیرساخت‌های لازم برای شهرک صنعتی این شهرستان مهیا نشده است

ناحیه صنعتی سیروان در انتظار حمایت مسئولان

علیرضا رئیسی اضافه کرد: حمایت و راه اندازی کارگاه‌های تولیدی در این ناحیه صنعتی می‌تواند علاوه بر تولید باعث اشتغالزایی خوبی برای جوانان جویای کار در این شهرستان باشد.

وی ادامه داد: از ۲۴ واحد واگذار شده در این ناحیه صنعتی تنها ۲ واحد فعال است که این موضوع نشان می‌دهد به سرمایه گذاران واقعی توجه نشده است.

وی بیان کرد: زمین‌های ناحیه صنعتی سیروان در گذشته به افراد واجد شرایط واگذار نشده و این مهم باعث تعطیلی واحدهای صنعتی منطقه شده است.

شهرستان سیروان یکی از شهرستان‌های تازه تاسیس استان ایلام است و چند سالی است که زیرساخت‌های لازم برای شهرک صنعتی این شهرستان مهیا نشده است.

در سال‌های گذشته به تنها ناحیه صنعتی منطقه توجه نشده و انتظار می‌رود که اداره کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان با ساماندهی امور و فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز، مشکلات کنونی را برطرف کنند.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha