۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
توزیع هوشمند کالاهای اساسی در اردبیل آغاز می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

توزیع هوشمند کالاهای اساسی در اردبیل آغاز می شود

اردبیل - نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: توزیع هوشمند کالاهای اساسی مردم در آستانه عید نوروز آغاز می شود.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: عرضه مرغ منجمد و یا گرم در سطح بازار با کارت ملی انجام نمی شود و به اندازه کافی مرغ، گوشت قرمز و سایر مایحتاج مردم تأمین شده و هیچ نیازی به عرضه محدود این کالاها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با تأمین مرغ مورد نیاز در آستانه شب عید، به صورت گسترده مرغ گرم و منجمد حتی در بین واحدهای پرمصرف پادگانی و دانشگاهی عرضه می شود که در استان اردبیل نرخ مرغ گرم پایین‌تر از قیمت مصوب کشوری است.

پیش‌بینی تولید ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید در اردبیل
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قیمت مصوب هر کیلو مرغ در کشور ۳۱ هزار تومان اعلام شده اما در بازار اردبیل بین ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان مرغ گرم عرضه می شود و مرغ منجمد نیز با نرخ ۲۰ هزار تومان در اختیار مردم قرار می گیرد.

نیکشاد افزود: با طراحی نرم‌افزار و سامانه جامع و هوشمند عرضه کالاهای اساسی مردم به راحتی می توانند به تناسب نیاز خود خرید را انجام دهند که این سامانه به زودی در اردبیل فعال خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در بهمن ماه شاهد جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در مرغداری ها و واحدهای طیور بودیم که پیش‌بینی تولید ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید را داریم که یک‌هزار تن آن مازاد بر مصرف است.

نیکشاد تأمین گوشت سفید استان‌های البرز، تهران و آذربایجان شرقی را در ماه‌های اخیر یادآور شد و اضافه کرد: ما حتی در ماه مبارک رمضان نیز مشکلی از لحاظ تأمین گوشت سفید نخواهیم داشت.

وی در مورد تأمین نهاده‌های دامی نیز بیان کرد: برخی مشکلات را در ماه‌های گذشته در این زمینه شاهد بودیم که عمده این مشکلات بحث حمل و نقل نهاده‌های دامی از مرکز کشور به اردبیل بود که به رغم سختی کار ما توانستیم ۱۴۰ هزار تن نهاده‌های دامی را برای مرغداری ها و سایر مجموعه‌های تولیدی تأمین کنیم.

سیب قرمز مجلسی برای ایام عید ذخیره‌سازی شده است
نیکشاد ادامه داد: تلاش بر این است تا در سال آینده نیز از طریق سامانه بازارگاه تأمین نهاده‌های مرغداری ها انجام شود تا صد درصد دان مرغداری ها تأمین و به نیاز بازار پاسخ دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به اندازه کافی ذخیره‌سازی در بخش‌های مختلف به ویژه تأمین برنج، شکر، روغن و سایر فرآورده‌ها انجام شده و هیچ کوتاهی و نقصی در این زمینه وجود ندارد.

نیکشاد در مورد تأمین میوه شب عید نیز تصریح کرد: از بهترین باغات مشگین‌شهر سیب قرمز مجلسی برای ایام عید ذخیره‌سازی شده و مرکبات نیز از باغات شمال کشور تهیه و انبار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عرضه میوه شب عید را در ایستگاه‌ها میادین متعدد یادآور شد و گفت: از ۲۴ اسفندماه همزمان با سراسر کشور عرضه میوه شب عید با نرخ ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار عرضه شده و مردم می‌توانند متناسب با نیاز خود میوه با کیفیت تهیه کنند.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha