۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
تولید آبزیان در مازندران از ۱۰۵ هزار تن گذشت
مدیرکل شیلات مازندران:

تولید آبزیان در مازندران از ۱۰۵ هزار تن گذشت

ساری - مدیرکل شیلات مازندران به رشد تولید آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: سال قبل بیش از ۱۰۵ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ولی اله محمدزاده عصر دوشنبه در نشست فعالان بخش آبزی پروری و شیلاب با اشاره به رشد تولید آبزیان در استان گفت: میزان تولدی انواع آبزیان در استان سال قبل از ۱۰۵ هزار تن فراتر رفته است.

وی با اشاره به ارزآوری ۳۵ میلیون دلاری صادرات محصولات شیلاتی، میزان صادرات را بیش ۱۱ هزار تن فراورده های شیلاتی بیان کرد و گفت: این محصولات به کشورهای مختلف صادر شده است.

پایانه صادرات شیلاتی تکمیل شود

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز تسریع در تکمیل پایانه صادراتی را مهمترین اولویت و دغدغه در حوزه شیلاتی بیان کرد و گفت: آبزی پروری زمانی سودآور خواهد بود که در کنار آن صنایع تکمیلی و تبدیلی توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های شیلاتی ودریایی استان بکر و دست نخورده باقی مانده است، خواستار حضور فعال تر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه شیلاتی شد و گفت: باید از ظرفیت بازارهای کشورهای اوراسیا و سی ای اس برای توسعه صادرات محصولات شیلاتی بهره گیری کنیم.

حسین زاده به وجود بیش از ۸۰۰ قطعه آب بندان در استان اشاره کرد و گفت: از آب بندان ها علاوه بر استفاده گردشگری و کشاورزی در حوزه پرورش ماهیان نیز باید بهره گیری شود.

استاندار مازندران بر لزوم برنامه ریزی و رفع مشکلات فراروی بخش شیلاتی و آبزیان در استان تاکید کرد.

کد خبر: ۱۴٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha