۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱
افت ۱۱ درصدی ارزش سهام معدنکاوی اوراسیا روسیه| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار سهام بین المللی؛

افت ۱۱ درصدی ارزش سهام معدنکاوی اوراسیا روسیه| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

قیمت سهام شرکت معدنکاوی اوراسیا پس از دو روز رشد ضعیف که جای خود را به فروش بی‌وقفه در روز چهارشنبه داد، ۱۱.۳۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، قیمت سهام شرکت معدنکاوی اوراسیا پس از دو روز رشد ضعیف که جای خود را به فروش بی‌وقفه در روز چهارشنبه داد، ۱۱.۳۵ درصد کاهش یافت. روز سه‌شنبه، فروش سنگین سهام این شرکت پس از آن صورت گرفت که سناتور آمریکایی آنگوس کینگ، لایحه‌ای را برای محدود کردن بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار ذخایر طلای روسیه ارائه کرد. این لایحه به دنبال تحریم هر شخص آمریکایی (حقیقی یا حقوقی) است که طلا را در بازار روسیه به صورت الکترونیکی یا فیزیکی مبادله می کند.

اوراسیا یک شرکت استخراج معدن طلا است که در FTSE ۱۰۰ فهرست شده است. قیمت سهام اوراسیا پس از تهاجم روسیه به اوکراین فشار بر سهام سایر شرکت های فعال در زمینه استخراج معادن فهرست شده در بورس لندن را نیز با افت قیمت مواجه کرده است.

با این حال، در ابتدای ماه مارس، این شرکت ادعاهایی مبنی بر اینکه مدیران ارشد و اعضای تیم آن در حال فروش سهام خود هستند را رد کرد. اوراسیا هفته گذشته نیز بیانیه‌ای صادر کرده و مدعی شد که فعالیت‌هایش از تحریم‌های غرب مصون است.

درست در روزی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از حمله به اوکراین خبر داد، قیمت سهام اوراسیا ۴۸.۸ درصد کاهش یافت.

چشم انداز قیمت سهام اوراسیا

افت ۱۱ درصدی ارزش سهام معدنکاوی اوراسیا روسیه| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

کاهش روز چهارشنبه قیمت سهام اوراسیا، سطح حمایت ۸.۶۸۵ دلار را به چالش می کشد. اگر گاوها نتوانند از این کف جدید دفاع کنند، خرس‌ها موفق به هدف گرفتن پایین‌ترین سطح اخیر قیمت در نقطه ۵.۵۰۰ دلار خواهند شد که هدف بعدی آنها، رساندن قیمت به کف جدید حمایت ۴.۰۴۰ دلار (بالاترین قیمت ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹) خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر پشتیبانی ۸.۶۸۵ دلار، یکپارچگی خود را حفظ کند، یک جهش در این نقطه می تواند حرکت به سمت ۱۴.۲۳۵ را تحریک کند. بالاتر از این سطح، ۱۹.۱۰۵ و ۲۳.۰۷۰ در مسیر صعود احتمالی قیمت سهام اوراسیا قرار دارند. تنها زمانی که هدف دوم شکسته شود، می توان امید به بهبود به سمت مقاومت ۲۸.۹۵۵ (بالاترین سطح ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲) داشت.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha