۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
۳۷۰۰ تن برنج در اردبیل توزیع شد| تأمین ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید در ماه رمضان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

۳۷۰۰ تن برنج در اردبیل توزیع شد| تأمین ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید در ماه رمضان

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: سه هزار و ۷۰۰ تن برنج ایرانی و خارجی در سطح استان توزیع شده و یا در مرحله توزیع است.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، ‌ اظهار کرد: ما هیچ دغدغه‌ای را از بابت ذخیره کالاهای اساسی و عرضه آن به بازار نداریم و در نقطه مطلوب ضریب اعتماد و اطمینان عمومی در تأمین مایحتاج ضروری مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم.

وی به جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در بهمن‌ ماه در مرغداری های استان اشاره کرد و گفت: با این میزان جوجه‌ریزی پیش‌بینی می کنیم تولید گوشت سفید در ماه آینده به ۵ هزار و ۵۰۰ تن برسد که یک‌هزار تن آن مازاد بر مصرف استان است.

به اندازه کافی برنج داخلی و خارجی در انبارها ذخیره‌سازی شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به فعال شدن گشت‌های مشترک تعزیرات، صمت و جهاد کشاورزی در کنترل بازار تأمین مایحتاج مردم در آستانه عید نوروز خبر داد و تصریح کرد: به اندازه کافی برنج داخلی و خارجی در انبارها ذخیره‌سازی شده و در کنار توزیع ۳ هزار و ۷۰۰ تن برنج در اسفندماه ۲ هزار تن ذخیره انبار برای توزیع در ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

نیکشاد افزود: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی بدون محدودیت و به شکل کوه‌چینی تأمین برنج بازار را انجام می دهیم تا دغدغه‌ای از بابت کمبود این کالا احساس نشود.

وی از توزیع روغن، گوشت قرمز و سایر مایحتاج مردم در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: جلسات امنیت غذایی به شکل قرارگاه فعال در حال انجام است و کمیته‌های فرعی و اصلی این قرارگاه نیز فعالیت خود را در جهت ثبات قیمت در کالاهای اساسی انجام می دهند.

هرگونه افزایش قیمت مغایر با برنامه‌های حمایتی دولت است
نیکشاد هرگونه افزایش قیمت را مغایر با برنامه‌های حمایتی دولت اعلام کرد و گفت: به هیچ وجه در کالاهای توزیع شده این ایام افزایش قیمت رخ نخواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما از ذخیره مناسب کالاهای اساسی برای تأمین نیازمندی مردم در ایام عید و ماه رمضان برخوردار هستیم و سعی ما بر این است تا بدون کاستی به نیاز مردم پاسخگو باشیم.

نیکشاد به کمبود نیروی انسانی در جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به بازنشستگی ۴۷ نفر در یک ماه اخیر و خالی شدن ۴۲۰ چارت اداری سازمان جهاد کشاورزی، امیدواریم مجوز استخدام و جذب سربازان به شکل امیریه به جهاد کشاورزی با تنوع فعالیت‌ها داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل تأمین وسائط حمل و نقل و تجهیزات و کمک به دامداران را در دریافت دامدار کارت یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم در این زمینه سهولت خاص از طریق وزارت جهاد کشاورزی فراهم آید.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha