۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
درخواست پروانه اکتشاف برای ۲۸۱ محدوده معدنی توسط ایمیدرو

درخواست پروانه اکتشاف برای ۲۸۱ محدوده معدنی توسط ایمیدرو

از ابتدای فعالیت های اکتشافی ایمیدرو تاکنون، تعداد ۷۶۰ محدوده امیدبخش جدید شناسایی شده و برای ۲۸۱ محدوده درخواست پروانه اکتشاف صادر شده است. تاکنون برای ۷۳ محدوده پروانه اکتشاف صادر شده که سازمان ایمیدرو در حال فعالیت بر روی این محدوه ها است.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، گزاش ها حاکی است، با توسعه فعالیت های اکتشافی بیش از ۱.۱ میلیارد تن به ذخیره معدنی کشور افزوده شده است.

سازمان ایمیدرو از نیمه دوم سال ۹۷، ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع به وسعت فعالیت های اکتشافی خود افزود تا مجموع اکتشافات ایمیدرو به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع برسد.

این طرح‌ها بر روی مواد معدنی مختلف نظیر آهن، زغال سنگ، پلی متال، طلا، مس، آنتیموان، سرب و روی، کرومیت، تیتان، نیکل، مولیبدن، باریت، فسفات، بوکسیت، شورابه ها(پتاس، منیزیم، لیتیوم و...) اجرا خواهد شد.

استفاده از روش های نوین اکتشاف

بنابر این گزارش، یکی از برنامه های سال جاری ایمیدرو، توسعه و ارتقای بانک اطلاعاتی مکان محور GIS است. این سیستم در حفظ و ذخیره و پردازش داده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این سازمان در نظر دارد از روش های نوین دیگری از جمله "الکترومگنتیک" استفاده کند. دراین روش کانسارهای عمیق با روش های مختلفی اکتشاف می شود.

در حال حاضر میزان ذخیره شناسایی شده کشور حدود ۶۰ میلیارد تن بود که از این رقم ۴۰ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

کد خبر: ۱۳٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha