۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸
تعلیق سه ماهه اقساط، نذر روغن ریخته بود/ شیفتی کردن ادارات نتیجه عکس داد
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با بازار:

تعلیق سه ماهه اقساط، نذر روغن ریخته بود/ شیفتی کردن ادارات نتیجه عکس داد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان همچنین با بیان اینکه بانک روغن ریخته را نذر امامزاده کرده اند، گفت: بسیاری از کسب و کارها در دو ماه گذشته تعطیل بوده و تعداد بیکاران در سطح جامعه افزایش یافته است. در چنین شرایطی بدیهی بود که امکان بازپرداخت تسهیلات وجود ندارد.

خبرگزاری بازار- اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با بازار، در رابطه با سیاست‌های دولت برای کاهش رفت و آمدها گفت: شیفتی کردن ادارات در شهرستان‌های کوچک برای دولت و مردم همانند زهر است و نه تنها باعث کاهش ترددها نشده، بلکه شلوغی‌هایی را نیز به همراه داشته است.

او  ادامه داد: به عنوان مثال در اداره جهاد کشاورزی شهرستان کوچکی همچون چادگان تنها نیمی‌از کارمندان دولت در سر کار حضور دارند و این مساله باعث شده که یک ارباب رجوع برای انجام یک کار اداری بعضا ۳ تا ۴ بار به فلان اداره مراجعه کنند.

نماینده مردم فریدن فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه در ادارات دولتی شهرستان‌ها معمولا ازدحام جمعیت وجود ندارد، گفت: بیشتر کارمندان در شهرستان‌ها دارای اتاق مستقلی هستند و شما کمتر اتاقی را می‌بینید که دو کارمند در آن وجود داشته باشد. بنابر این حضور تمامی‌کارمندان در شهرستان های کوچک با رعایت فاصله گذاری هوشمند مشکلی ایجاد نمی‌کند و دولت اجرای این سیاست را محدود به مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ و پرجمعیت کند.

بانک‌ها همچنان مشغول بنگاه داری هستند

ترکی با بیان اینکه بانک‌ها در ایران معمولا منابع خود را صرف بنگاه داری می‌کنند و حاضر به ساخت بیمارستان و مشارکت در پروژه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی نیستند، ادامه داد: بانک‌ها معمولا در بخش‌هایی همچون تولید داروهای‌ های تک که امکان صادرات و کسب درآمد خیلی بالایی وجود دارد، ورود پیدا می‌کند و معمولا در پروژه‌هایی که سودآوری کمتری دارد، مشارکتی ندارند. حتی بعضا تکلیف‌هایی قانونی در این خصوص را هم اجرا نمی‌کنند.

او حمایت نظام بانکی در شرایط پیش رو از اقشار کم درآمد جامعه و کسب و کارها را ناچیز دانست و گفت: بر اساس آنچه بانک مرکزی به تمامی‌بانک‌ها ابلاغ شده است، استمهال تسهیلات دریافتی مردم قرار است با ۳ ماه تاخیر انجام شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان همچنین با بیان اینکه بانک ها روغن ریخته را نذر امامزاده کرده اند، گفت: بسیاری از کسب و کارها در دو ماه گذشته تعطیل بوده و تعداد بیکاران در سطح جامعه افزایش یافته است. در چنین شرایطی بدیهی بود که امکان بازپرداخت تسهیلات به نظام بانکی وجود نداشته و بانک‌ها باید  چند ماهی قید معوقات خود را بزنند.

کد خبر: ۱۳٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha