۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
اختصاص تسهیلات بانکی یکی از اصلی‌ترین نیازهای تعاونی برای توسعه کار
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص تسهیلات بانکی یکی از اصلی‌ترین نیازهای تعاونی برای توسعه کار

اهواز- خرمیان، مدیرعامل تعاونی مرغ تخم‌گذار استان خوزستان گفت: اختصاص تسهیلات بانکی یکی از اصلی‌ترین نیازهای تعاونی برای توسعه کار است.

علیرضا خرمیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این تعاونی در شهر اهواز از حدود دو سال قبل به صورت رسمی کار خود آغاز کرده و هم اکنون حدود ۱۳ واحد فعال مرغ تخمگذار استانی عضو داریم که روزانه بیش از ۱۶ تُن تخم مرغ را در استان تولید می‌کنیم.

وی افزود: بحث صادرات را فعلاً به خاطر کمبود تولید داخل نداریم ولی برای نیاز استان در بهترین شرایط که بخواهیم بیشترین تولید را داشته باشیم، توانایی‌ تأمین حدود ۲۰ درصد نیاز استان را داریم که مابقی آن از استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

مدیرعامل تعاونی مرغ تخم‌گذار استان خوزستان ادامه داد: سرمایه اولین این شرکت تعاونی حدود ۲ میلیارد ریال بود و به غیر از اعضایی که از واحدهای تولیدی به عضویت تعاونی درآمده‌اند، کمتر از پنج نفر فعالیت‌های اداری را انجام می‌دهند.

خرمیان توضیح داد: مرغ تخم گذار بر خلاف مرغ گوشتی که داخل استان است، خیلی فضای آماده‌تر و مهیاتری را همراه با سرمایه اولیه بالایی نیاز دارد، برای همین به وام‌هایی نیاز داریم که سیستم بانکی آن را با کارمزد و سود پایین‌تر در اختیار تولیدکننده قرار بدهند؛ بنابراین اختصاص تسهیلات بانکی یکی از اصلی‌ترین نیازهای تعاونی برای توسعه کار است.

وی تصریح کرد: متأسفانه برای اخذ مجوزها درگیر بروکراسی‌های اداری می‌شویم تا بتوانیم شروع به کار کنیم؛ تسهیل صدور این مجوزها یکی از درخواست‌های اصلی از مسئولان اقتصادی استان است.

کد خبر: ۱۳۹٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha