۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
۳ هزار و ۴۷۷ فقره پرونده قاچاق کالا در خراسان جنوبی تشکیل شد| اجرای طرح نظارتی دو مرحله‌ای
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی:

۳ هزار و ۴۷۷ فقره پرونده قاچاق کالا در خراسان جنوبی تشکیل شد| اجرای طرح نظارتی دو مرحله‌ای

بیرجند- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از تشکیل سه هزار و ۴۷۷ پرونده قاچاق کالا در استان خبر داد و گفت: طرح نظارتی دو مرحله‌ای برای ایام نوروز اجرایی می‌شود.

حسین حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در مرحله اول از ۱۴ اسفند تا ۲۹ اسفندماه سال جاری خواهد بود و در مرحله دوم از یک فروردین الی ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ است.

وی تصریح کرد: گشت‌های مشترک با بازرسان صمت، جهاد کشاورزی و اصناف خواهیم داشت و رسیدگی به پرونده‌ها در ایام تعطیل از ساعت ۷.۳۰ الی ۱۳.۳۰ و در ایام غیرتعطیل بعد از ساعات اداری از ساعت ۱۴.۳۰ الی ۱۹.۳۰ شب خواهد بود.

به گفتۀ وی برای رسیدگی به پرونده‌ها یک شعبه ثابت در مرکز استان اختصاص یافته و یک شعبه سیار نیز برای رسیدگی ایجاد شده است، همچنین تعزیرات شهرستان‌های قاین، فردوس، نهبندان و طبس دایر و کشیک هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اعلام کرد: اولویت رسیدگی به کالاهای اساسی و تأثیرگذار در سبد خانوار از جمله میوه و تره‌بار، شیرینی و خشکبار و پروتئین و لبنیات خواهد بود.

حسن‌پور با بیان اینکه گشت‌های مشترک از ابتدای سال حضور فعال داشته‌اند، عنوان کرد: در این ایام نیز این گشت‌ها با شدت بیشتر وجود دارند.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۷۹۰ فقره پرونده به تعزیرات ارسال شده که از این تعداد ۶ هزار و ۶۹۶ فقره مختومه و ارزش ریالی آنها حدود ۲ هزار و ۴۰۸ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۴۷۰ هزار ریال بود.

به گفتۀ وی مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها حداکثر ۱۶ روز بود و این پرونده‌ها در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیشترین پرونده‌ها با ۳ هزار و ۴۷۷ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و بیشتر قاچاق سوخت، دام و لوازم خانگی است.

حسن‌پور به مردم توصیه کرد: اگر تخلفی مشاهده کردند به سامانه ۱۳۵.ir مراجعه یا با تلفن گویای ۱۳۵ تعزیرات برای رسیدگی به تخلفات تماس بگیرند.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha